Bilbordy nasadili najmä mimoparlamentné strany ako Šanca, Sieť, SNS či Skok. Z každého rohu možno vidieť bilbordy parlamentnej, ale najviac zadlženej SDKÚ Pavla Freša. Zaujímavé je aj to, že masovo nasadili bilbordy, hoci zo strany odchádzali zamestnanci, pretože nemali na ich platy. Na bilbordy politických strán sa pozreli a zhodnotili ich politológ Tomáš Koziak a odborníčka na marketing Simona Bubánová.
Šanca:
počet: 200 bilbordov
stáli: od mája na kampaň minuli cca 150-tisíc eur, z toho išla podstatná časť práve na outdoor
kto platil: kampaň je hradená z prostriedkov strany
Koziak: Celá kampaň je postavená na tvári Evy Babitzovej, ktorá je líderkou tohto hnutia. Je to niečo, čo ma celkom prekvapuje, pretože pre bežného občana je Eva Babitzová absolútne neznáma persóna.
Bubánová: Vizuálne príjemné spracovanie, je príliš náročné na nepozorného voliča, pretože ten má stále ešte problém s rozoznávaním líderky samotnej.
SDKÚ-DS:
počet: do 500 bilbordov do konca leta
stáli: náklady budú mať na konci informačnej kampane
kto platil: budú uhradené z členského členov a darov fyzických osôb
Koziak: Ja som SDKÚ - Neviem, čo tým chcel autor tých bilbordov povedať. Ja som SDKÚ, a pritom je tam nejaká neznáma persóna. Nerozumiem, o čom tento štýl bilbordov je.
Bubánová: Posolstvo „Ja som SDKU“ je trochu nejasné, nie je celkom zrozumiteľné, a akú hodnotu strana vlastne komunikuje.
Skok:
počet: 700 bilbordov (máj)
stáli: 49 000 eur (máj)
kto platil: Juraj Miškov zo súkromných peňazí
Koziak: Autor tohto sloganu chce obsiahnuť čo najširšie názorové alebo ideologické spektrum ľudí. Nič určitého, len všeobecný slogan, ktorý má veľa do činenia s populizmom.
Bubánová: Žltá farba bilbordu a pomerne „mládežnícka“ kompozícia dávajú signál k mladej cieľovej skupine. Rád by oslovil mladých voličov. Prihovára sa všetkým, ktorí stratili dôveru v pravicové aj ľavicové strany.
Sieť:
počet: 600 bilbordov mesačne
stáli a kto platil: neuviedli, sľúbili, že povedia dnes
Koziak: Slogan je adresný a posolstvo je premyslené. Slogany sú veľmi cielené, adresné a veľmi konkrétne. Je to oveľa jasnejšie pre voliča, čo tí ľudia chcú v politike dosiahnuť a aké sú ich konkrétne priority.
Bubánová: Biele košele, biele pozadie, jednoduchosť kompozícií a hlavne posolstvá, ktoré zjavne chcú voliči počuť.
SNS:
počet: okolo 300 bilbordov (máj, jún)
stáli: približne 50-tisíc eur (máj, jún)
kto platil: z príspevkov členov SNSKoziak: Vidím tam „naša vlasť“ - odkaz na nacionálny princíp, SNS je dlhodobo stotožňovaná s nacionálnymi hodnotami. Bilbord potvrdzuje len to, čo o SNS vieme.
Bubánová: Zdá sa, že SNS sa inšpirovala kolegami zo Skoku. Nie je marketingovo veľmi šťastné, aby takto rozdielne strany komunikovali rovnaké posolstvo.