Pri tomto type podvodu sa útočníci snažia získať údaje z platobnej karty úpravou bankomatov skrytou čítačkou magnetického pásika na karte a skrytou kamerou, alebo falošnou klávesnicou sa pokúšajú získať PIN kód klienta.
V porovnaní rokom 2013 však banky zaznamenali vlani menej takýchto podvodných aktivít. Ako v utorok informovala Slovenská banková asociácia (SBA), v roku 2013 banky zaznamenali 65 prípadov skimmingu. "Vlani tak bolo napadnutých len 1,92 % celkového počtu bankomatov na Slovensku a skimming sa dotkol len 0,0058 % celkového počtu platobných kariet," priblížila hovorkyňa SBA Zuzana Murcko.
Hoci je výskyt skimmingu na Slovensku minimálny, pre bankového klienta je to podľa SBA nepríjemná skúsenosť. Banky tak musia v prvom rade podozrivé transakcie prešetriť. "Usilujú sa pritom o čo najrýchlejší priebeh skúmania, aby sa prostriedky klientovi mohli vrátiť v čo najkratšom čase," doplnila Murcko. Podľa zákona o platobných službách celkové vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní. "V zložitých prípadoch celkové vybavenie reklamácie môže trvať 6 mesiacov, pričom klient o tom musí byť informovaný," skonštatovala Murcko.
Ako sa čo najlepšie ochrániť?
Banky klientom odporúčajú, aby si pravidelne kontrolovali obraty na svojom účte, napríklad prostredníctvom internetbankingu. Taktiež je vhodné nastaviť si sms notifikácie o pohyboch na účte a zároveň kontrolovať aktuálnosť telefonického kontaktu uvedeného v banke. "O podozrivých platbách alebo obratoch z karty treba bezodkladne informovať svoju banku, zablokovať kartu, podať trestné oznámenie na polícii na neznámeho páchateľa a podať písomnú reklamáciu," dodala Murcko.