Hľadá sa sponzor
Historické spojenie siaha do 30. rokov minulého storočia, keď Shell zobral pod sponzoringové krídla práve slávneho jazdca Enza Ferrari. Ten v roku 1929 postavil tím Scuderia Ferrari a neskôr s podporou značky Shell založil vlastnú spoločnosť Auto Avio Construzioni. Spolupráca, ktorá na začiatku pokrývala iba sponzorské aktivity sa napokon vyvinula do technickej spolupráce, ktorá určila budúcnosť motorizmu.
Konská sila
O niekoľko rokov neskôr sa zrodil legendárny symbol koňa, ktorý pozná snáď každý fanúšik motorizmu. Emblém prvýkrát použil na svojom lietadle Francesco Baracca, taliansky pilot v prvej svetovej vojne. Po skončení vojny začal symbol používať Enzo Ferrari ako logo pre svoju stajňu Scuderia. Koňa umiestnil na žlté pozadie, čím vzdal hold svojmu rodnému mestu Modene. Na hornú časť použil taliansku trikolóru. Diváci mohli logo po prvýkrát zazrieť počas 24-hodinových závodoch na belgickom okruhu v Spa.
V roku 1950 sa stajňa Ferrari zúčastnila prvého seriálu pretekov formuly 1 s podporou Shell a o rok neskôr sa zrodil osemvalcový motor s objemom 4,5 litra. Špeciálna zmes paliva Shell priniesla nielen väčší výkon s menšou spotrebou, ktorý nedával súperom šancu, ale aj prvé víťazstvo vo Veľkej cene v Silverstone pre tím Scuderia Ferrari.
Ťažké začiatky
Začiatky automobilového športu boli výrazne odlišné od ich dnešnej podoby. V predvojnovom období využívali športové autá zmes leteckého paliva a benzínu. Bežnou praxou bolo, že tímy vyplachovali po preteku blok motora bežným cestným palivom, aby predchádzali korózii komponentov motora. Používaná pretekárska zmes totiž pôsobila na motor agresívne. Spočiatku bol mantrou konštruktérov vysoký výkon. Pretekárke autá boli síce rýchle, ale zároveň veľmi ťažké. Taktika Enza Ferrariho bola podobná: výkon, výkon, výkon. Palivá Shell, ktoré jeho tím používal, mali preto jasné poslanie, generovať čo najviac konských síl.
Koniec päťdesiatych rokov však priniesol zmenu a tímy museli začať používať bežné komerčné paliva, čo viedlo k ďalšiemu vývoju.
Dominancia červených
Dvadsať rokov neskôr vstúpil do hry dvanásťvalec prezývaný „boxer“ a zrodil sa monopost Ferrari 312 B s nižšie položeným ťažiskom, ktorý predurčil smerovanie a trend moderných monopostov formuly 1. V roku 1996 už prišiel na rad Michael Schumacher a Scudera Ferrari dominovala okruhom F1. V roku 2002 obsadzoval Michael Schumacher v seriáli formuly 1 pravidelne prvé a druhé miesto (okrem Veľkej ceny Malajzie, kde skončil tretí) a dosiahol tak pódiové umiestnenie na každom jednom okruhu. Konkurencia veľmi skoro pochopila, že môže bojovať maximálne o druhé miesto.
Viac informácií o prémiových palivách Shell prináša špecializovaná stránka.