S 38-ročným vojakom, ktorý utrpel vážne zranenie chrbtice a trupu, sa krátko zhováral. "Je pri vedomí a na to, čo sme mali možnosť vidieť hore (na mieste havárie), môj subjektívny názor je veľmi dobrý a teším sa z toho," uviedol minister k stavu pacienta.
Zraneného vojaka podľa lekárov čaká v stredu dopoludnia náročná operácia. "Prebehol komplexný diagnosticko-terapeutický proces, podarilo sa nám pacienta stabilizovať a pripravujeme ho na operáciu," uviedol pre novinárov lekár Rastislav Burda. Pacient je pri vedomí a komunikuje.
Šéf rezortu obrany potvrdil, že druhý zranený 36-ročný vojak, ktorý leží v prešovskej nemocnici, sa už v utorok podrobil operácii a je pri vedomí. "Vyzerá to naozaj lepšie, ako sme mali informácie. Je po operácii, prebral sa a ostatné veci sú, myslím si, informácie v prvom rade pre rodinu a ja by som ich nerád komentoval," povedal Glváč. Podľa hovorkyne Fakultnej nemocnice s poliklinikou J. A. Reimana v Prešove Renáty Cenkovej má pacient združené poranenia brucha, panvy a dolných končatín. Minister obrany pred návštevou košickej nemocnice pricestoval na miesto havárie vojenského vrtuľníka Mi-17. Na Slovensko sa predčasne vrátil z dovolenky v Chorvátsku.
Tragická nehoda sa stala v utorok popoludní, na palube vrtuľníka sa nachádzala trojčlenná posádka. Počas pokusu o resuscitáciu zomrel 40-ročný pilot stroja. Dvojicu zranených hospitalizovali v nemocniciach v Košiciach a Prešove.
Vyšetrovanie pokračuje
Na miesto leteckej tragédie prišiel v noci minister obrany SR Martin Glváč. Prezrel si miesto nešťastia a informoval sa o tom, aký bude ďalší postup vyšetrovania nehody. Spolu s ním prišli nad obec Hradisko i veliteľ vzdušných síl Ozbrojených síl SR Miroslav Korba a druhý zástupca náčelníka Generálneho štábu OS SR Pavol Macko.
Pre médiá minister M. Glváč uviedol, že ráno bude pokračovať vyšetrovanie nešťastia. Tiež povedal, že každú podobnú informáciu prijíma veľmi ťažko, rodine mŕtveho kapitána vrtuľníka vyjadril úprimnú sústrasť a dvom zraneným mužom poprial veľa šťastia a zdravia.
Celá posádka vrtuľníka bola podľa neho veľmi skúsená. Piloti mali nalietaných 1300 a palubný technik 900 letových hodín. Vrtuľník Mi-17 tiež patril k jedným z najmodernejších. Vyrobený bol v roku 1985, v roku 2011 prešiel generálnou opravou a jeho životnosť bola do roku 2020. Aj preto nechcel minister špekulovať o tom, či išlo o technickú poruchu, ktorá mohla spôsobiť pád stroja.