Lietadlo smer Londýn totiž meškalo 10 hodín. Nenaštvalo ich ani samotné čakanie, ale hlavne správanie personálu letiska. Podľa slov pasažierov totiž na nich poslali dokonca ochranku a políciu. Za posledné dva dni ide o tretie meškanie spoločnosti Ryanair. Zisťovali sme pre vás, na čo máte ako cestujúci nárok!
Namiesto plánovaného odletu do Londýna o pol siedmej ráno sedeli pasažieri na letisku v Bratislave takmer až do piatej popoludnia. Ich lietadlo malo meškanie. Cestujúci čakali na vysvetlenie od letiskového personálu, no podľa ich slov márne. Nervozita sa preto zmenila na poriadny hnev. „Z celého personálu letiska sa tu nachádzajú len dve neinformované brigádnické sily. Hneď ako sa ľudia dožadujú informácií, je privolaná strážna služba a polícia ako ich ochrana. Ľudí tu držia proti ich právu,“ opísal situáciu priamo na mieste Miro, ktorý zostal uväznený v tranzitnej zóne.
Tí, ktorí sa dostali z nej do vonkajších priestorov letiska, sa len bezcieľne a znechutene túlali po okolí. Aj s päťeurovou poukážkou na občerstvenie. „Veď sa tu nedá ani poriadne najesť. A za päť eur,“ hnevali sa cestujúci. „Je na nás prihliadané ako na tovar, ktorý im zavadzia. Mne sa s mojím bratom podarilo dostať dole do letiskovej haly a najesť sa, aj to na niekoľkonásobné žiadosti, keď na nás pozerali odmerane a drzo,“ dodal Miroslav. Lietadlo nakoniec vzlietlo niečo pred piatou.
Neopravili ho
Nejde o prvé problémy spoločnosti Ryanair, ktorá má prenajaté stroje od firmy Air Explore. Vo štvrtok totiž rovnaké lietadlo v smere do Londýna muselo krátko po vzlete znovu pristáť v Bratislave. Hodinu však predtým krúžilo okolo letiska a cestujúci na palube prežívali dlhé chvíle, keď sa báli o svoj život.
Hoci hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková informovala, že technici stroj opravili v pohotovostnom režime hneď po pristátí, v piatok sa situácia s poruchou zopakovala. Problémami prešli vo štvrtok aj cestujúci do Dubaja, keď ich let meškal 25 hodín. „Cestujúcim sa za komplikácie s odletom ospravedlňujeme,“ povedala hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková.
Nechceli nám dať informácie
Anna (47) a Tibor (50), Prievidza
Vybavenie letiska je katastrofa
Matúš (23), Bratislava
Deťom nedali ani deku
Petra (33), Partizánske
Čo robiť, ak vám mešká lietadlo
- Ak letecká spoločnosť nedodrží svoje povinnosti, okamžite sa na ňu obráťte so sťažnosťou.
- Ak vás letecká spoločnosť ignoruje, kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo organizáciu APRA, ktorá zastupuje poškodených cestujúcich.
Ako sa o vás pri meškaní musia postarať
Ak je meškanie letu 2 hodiny a viac a váš let má dĺžku trasy do 1 500 km
- máte nárok na jedlo a občerstvenie zodpovedajúce času čakania
- poskytnutie komunikačných zariadení.
Ak je meškanie letu 3 hodiny a viac v prípade, ak má váš let dĺžku trasy nad 1 500 km a je v rámci EÚ
- máte nárok na jedlo a občerstvenie zodpovedajúce času čakania
- poskytnutie komunikačných zariadení
Ak je meškanie letu 3 hodiny a viac v prípade, ak má váš let dĺžku trasy od 1 500 km do 3 500 km mimo EÚ
- máte nárok na jedlo a občerstvenie zodpovedajúce času čakania
- poskytnutie komunikačných zariadení
Ak je meškanie letu 4 hodiny a viac v prípade, ak má váš let dĺžku nad 3 500 km mimo EÚ
- máte nárok na jedlo a občerstvenie zodpovedajúce času čakania
- poskytnutie komunikačných zariadení
Ak je meškanie letu 5 hodín a viac
- musia vám vrátiť peniaze za letenku alebo poskytnúť spiatočný let do pôvodného miesta odletu zadarmo
Ak let bude meškať viac ako jeden deň
Ak let mešká viac ako 3 hodiny, navyše máte nárok aj na finančné odškodnenie, a to podľa vzdialenosti vášho letu:
- do 1 500 km 250 €
- vyše 1 500 km v rámci EÚ 400 €
- 1 500 až 3 500 km z alebo do EÚ 400 €
- nad 3 500 km z alebo do EÚ 600 €
Pozor: Ak prijmete náhradný let, ktorý je časovo dlhší ako váš pôvodný, môže sa finančné odškodnenie znížiť o 50 %.