Ide o 52 kandidátov do spoločností Odvoz a likvidácia odpadu, Metro Bratislava, Dopravný podnik a Bratislavská vodárenská spoločnosť. Nový Čas preklepol kandidátov na generálneho riaditeľa Dopravného podniku Bratislava a našiel horúcich kandidátov, ale aj niekoľko zaujímavých životopisov. Do jeho čela sa chcú dostať aj šoféri. Kto bude šéfovať jednému z najkritizovanejších mestských podnikov a čo plánujú zlepšiť do roku 2020?
Štefan Zabák (51)
Dlhé roky pracoval v DPB ako dielenský pracovník a vodič električky, potom prešiel na pozíciu vodiča autobusu. Neskôr si dokončil aj vysokoškolské vzdelanie v odbore verejná správa a politika. Pôsobil aj v zložkách polície. Za život najazdil až 2 500 000 km.
Čo chce pre cestujúcich?
- pravidelnú obnovu vozového parku
- pridanie liniek do nových častí mesta a aj za hranice
- rozšírenie tratí električiek a trolejbusov
Prečo by ma mali vybrať?
- Som rodený Bratislavčan, veľa mojich príbuzných vrátane otca pracovalo v DPB. Poznám to tam dôverne a mám k tejto firme vzťah, respektíve „viem, kde tlačí topánka“.
Jozef Sikela (48)
Vodič autobusu MHD má titul JUDr. Na tejto pozícii pôsobí krátko, len od roku 2013, no má najazdených 99 000 km. Predtým takmer 20 rokov pracoval ako veliteľ oddelenia policajného zboru.
Čo chce pre cestujúcich?
- ekologickejšiu dopravu
- električkovú dopravu vyriešiť systémom metra
- záchytné parkoviská a pravidelnú dopravu do centra
Prečo by ma mali vybrať?
- Keďže mám priamy kontakt s cestujúcimi a kolegami vodičmi či technickým personálom, mám reálnu predstavu o tom, čo sa dá zmeniť, zlepšiť a ako skvalitniť a zatraktívniť cestovanie pre verejnosť, a nezabúdam ani na zamestnancov.
Ľubomír Belfi (55)
Súčasný generálny riaditeľ DPB nastúpil do úradu v roku 2011. Za jeho vedenia prijal podnik opatrenia na zníženie plánovanej straty z 11,5 milióna € na 3,5 milióna €. Na druhej strane však prepustil 300 zamestnancov. V minulosti pôsobil aj ako generálny riaditeľ TA3.
Čo chce pre cestujúcich?
- aplikáciu na uľahčenie vyhľadávania spojov či cestovných lístkov
- zvýšenie počtu zastrešených zastávok
- modernizáciu vozového parku
Prečo by ma mali vybrať?
- Na rozdiel od predchádzajúcich vedení sme hospodárili vyrovnane. V roku 2014 so ziskom viac než 660 000 €. Oproti bývalým, ktorí zanechali straty, sme finančne stabilizovali spoločnosť. Ako prví v histórii sme čerpali prostriedky z eurofondov vo výške 230 mil. € na modernizáciu vozového parku a vozovní. Naštartovali sme procesy, efektívne fungovanie spoločnosti a je prirodzené, že chceme pokračovať.
Pavel Derkay (53)
V období 2009 - 2011 bol generálnym riaditeľom DPB. Momentálne podniká a jeho meno figuruje vo viacerých spoločnostiach. Je aj viceprezidentom futbalového klubu FC ŠKP Bratislava.
Čo chce pre cestujúcich?
- online prístup verejnosti k aktuálnemu grafikonu
- systém rozvoja výpožičky verejných bicyklov na prestupných miestach
- informatizáciu zastávok
Prečo by ma mali vybrať?
- Vykonával som túto funkciu až tri roky. Naštartovali sa vtedy rôzne procesy ako obnova vozového parku, stabilizovala sa aj situácia medzi zamestnancami, najmä u vodičov. Chcem v tom pokračovať.
Vladimír Raučina (53)
Jeden zo zakladateľov IT firmy pôsobil na mnohých manažérskych pozíciách. Momentálne je konateľom firmy, ktorá predáva biopotraviny a ekodrogériu. Po revolúcii pôsobil ako poradca riadenia firiem.
Čo chce pre cestujúcich?
- dobudovanie bus pruhov
- modernizáciu električkových tratí
- dodržiavanie cestovných poriadkov
Prečo by ma mali vybrať?
- Som človek z externého prostredia, mám skúsenosti vrcholového manažmentu. Nemám problém racionálne rozhodovať, efektívne komunikovať a podporiť ľudí, ktorí sú aktívni. Nie som politický kandidát.
Štefan Jaška (55)
Uchádzač pracoval na rôznych pozíciách. Bol generálnym riaditeľom vydavateľstva, ale pracoval aj ako riaditeľ marketingu u výrobcu vodky. Vo svojom životopise píše, že má maliarsky talent a venuje sa chovu holubov. Od augusta pôsobí ako živnostník.
Čo chce pre cestujúcich?
- finančnú, priestorovú a bezbariérovú doprava
- spoľahlivosť a presnosť dodržiavania grafikonu
- komfort a čistotu vo vozidlách
Prečo by ma mali vybrať?
- Mám dlhoročné manažérske skúsenosti v rôznych druhoch podnikania, taktiež aj z verejnej správy. Používam MHD, viem, o čom to je, a chcem pomôcť.
Peter Plunár (34)
Milovník autobusov a električiek sa ako dobrovoľník zúčastňoval na prácach súvisiacich s históriou koľajových vozidiel. Začínal ako pomocník v pizzerii, neskôr dokladal malinovky v hypermarketoch. Jeho záľuba k vozom sa preniesla do práce sprievodcu a vodiča historickej električky. Od roku 2006 bol vozidlovým majstrom električiek DPB a od roku 2008 dodnes pôsobí ako vedúci prevádzky ústredných dielní električiek DPB. Má najazdených 50 000 km.
Čo chce pre cestujúcich?
- urýchlenie MHD budovaním prestupných terminálov
- rozvoj električkovej dopravy
- výmenu starých autobusov za nové
Prečo by ma mali vybrať?
- Aby sa vo firme uplatnili zmysluplné a správne rozhodnutia, ktoré sú veľmi dôležité pre jej ďalší rozvoj.
Rozhodne sa v septembri
Odborná a široká verejnosť môže bližšie spoznať všetkých kandidátov a zároveň vyjadriť svoj názor aj v ankete. Ďalšie stretnutie výberovej komisie sa uskutoční 7. septembra 2015. Definitívnemu výberu bude predchádzať verejná prezentácia uchádzačov. Víťazov výberových konaní bude schvaľovať zastupiteľstvo na zasadnutí koncom septembra.