Poisťovne zase riešili poškodenie auta žirafou či zrážku s klokanom v Bavorsku. Vyplýva to z ankety agentúry ČTK.
"Každé ráno ma na dovolenke budil kohút, delegátka po celú dobu pobytu nedohodla nápravu," stálo v jednej z reklamácií. Veľká časť sťažností klientov cestovných kancelárií sa týka hotelov či stravovania. "Každý deň v čase po večeri nebolo možné objednať si napríklad alkoholický nápoj mojito so zdôvodnením, že nemajú mätu. A to sa hotelový bar nazýval El Mojito!" napísal klient nemenovanej CK.
Ťažké to pre kancelárie je aj v prípade, keď si zájazd kúpi muž pracujúci ako stavebný dozor, ktorého izba mala mať podľa katalógu 25 m2. "Po premeraní má skutočne 3,15x3,8 m .... 12 m2, sociálne zariadenie 1,4x2,7m .... 3,8m2, celkom teda cca 16 m2. Vy inzerujte izbu pre dvoch ... cca 21 m2 , to sa ma netýka, ja som mal zaplatenú izbu cca 25 m2. Jasne z uvedeného vyplýva podvod na klienta. Odopreli ste mi 34 percent zaplatenej výmery, " napísal klient cestovnej agentúre Invia.cz.
Jedna zo sťažností, ktorú zaznamenal portál Dovolena.cz, sa týkala raňajok, ktoré boli podľa klienta každý deň rovnaké. "Nemali sme žiadny výber. V bufete boli vždy iba: štyri druhy šunky, tri druhy salámy, tri druhy syra, džem, med, maslo, cornflakes, jogurt, mlieko, müsli, zavárané ovocie, nakrájaná zelenina, koláč, bábovka, želé, tmavé pečivo, toustový chlieb, vajíčka na tvrdo, slanina, " uviedol klient.
Ďalšieho z turistov rozladila úroveň ubytovania. "Okrem orientácie izby smerom k bazénu, vďaka ktorej nás neustále rušili nejakí krikľúni, nás veľmi rozladilo i vybavenie izby. Manželské lôžko tvoril len obyčajný rozkladací gauč - predpokladali sme, že na dovolenke si užijeme niečo trochu lepšie, ako máme doma," sťažoval sa klient jednej CK.
Ďalší turisti sa posťažovali cestovnej agentúre Invia.cz na tulene, resp. na ochrancov zvierat, ktorí im skazili pobyt na pláži. Ochrancovia zvierat okolo tuleňa na pláži urobili ohradu z výstražnej pásky. "Potiaľ to bolo všetko v poriadku. Problém nastal, keď chcel ísť tuleň do vody. V tom okamihu všetkých rekreantov ochrancovia vyhnali z vody. Dovolenka sa nám veľmi páčila, krásne prostredie zátoky aj celý ostrov, ale ak s tým tuleňom niekto niečo neurobí, rozhodne by sme toto miesto nikomu už neodporúčali," sťažovali sa turisti.
Kuriózne prípady z dovoleniek riešili v lete aj poisťovne. Na výlet na safari severne od nemeckého Hannoveru asi nezabudne jedna česká rodina. Keď rodičia s dcérkou v aute na chvíľu zastavili v parku, nechali otvorené okienko auta. Na jednej zo sedačiek pritom mali položenú desiatu - niekoľko jabĺk. Tie si rýchlo všimla okoloidúci žirafa a strčila hlavu do auta. Avšak keď zbadala ľudí, svoj zámer si rozmyslela a snažila sa z vozidla okamžite dostať von. Zasekli sa jej ale rožky a preč sa dostala až po niekoľkých silných trhnutiach, ktoré značne vydesili rodinku a poškodili bočné dvere vozidla.
Ďalší z klientov poisťovne Allianz sa v Nórsku na ceste snažil rýchlym manévrom vyhnúť losovi, v šmyku potom nabúral do medveďa, ktorý stál len o kus ďalej. Našťastie nakoniec ani vodič, ani zvieratá neutrpeli vážne zranenia. Poisťovňa tiež riešila prípad zrážky auta s klokanom, nie však v Austrálii, ale hneď za českými hranicami, v Bavorsku. Utiekol totiž majiteľovi obchodu so zvieratami. Nehodu prežil, vodičovi spôsobil šok a menšiu škodu na aute.