Reklamu kritizovala aj Rada pre reklamu, lebo sa nevhodne vysmievala z imigrantov. Vo štvrtok sa v dodávke HYZA našli telá mŕtvych imigrantov neďaleko rakúskych hraníc. Reklamná kampaň s názvom Hyza vs. Imigranti alebo Pozor na ftákoviny sa na obrazovkách objavila pred dvomi mesiacmi. Z utečencov, v tomto prípade kurčiat, sa vysmievala. Chcela tým poukázať na dovoz ilegálnych kurčiat z okolitých krajín.
Narážky na utečencov s hlavným heslom „Na pôvode naozaj záleží“ vyvolali búrku nevôle. Animovaná časť je o tom, ako kontroverzné kurčatá zajmú na hraniciach colníci. Rada pre reklamu považovala túto kampaň za neetickú a sťažnosti na ňu za čiastočne opodstatnené. Podľa Rady obsahuje prvky xenofóbie a používa paralelu s aktuálnou imigračnou situáciou. Náhoda zaúradovala. Práve v dodávke s polepom HYZA, síce s maďarskou ŠPZ, sa našli mŕtve telá desiatok ľudí.