Potrpia si najmä na spoľahlivosť a kvalitu tejto dopravy. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spravil autobusový dopravca Slovak Lines na vzorke 2230 respondentov. Viac ako tretina, čiže 36,44 % opýtaných, sa vyjadrila, že požadujú od autobusových spojov predovšetkým dochvíľnosť. To znamená dodržiavanie cestovného poriadku, odchodov a príchodov autobusov.
Zároveň chce podľa prieskumu 21,33 % respondentov neustále zlepšovanie služieb. Požadujú najmä wifi pripojenie a dennú tlač. Možnosť využívať zľavy a akciové ponuky chce 14,22 % ľudí. Z prieskumu vyplynulo tiež, že pre cestujúcich je menej naliehavá úroveň informačných služieb, ako sú cestovné poriadky na zastávkach a označenie vozidiel. To požaduje 9,33 % respondentov prieskumu. Vystupovanie a správanie sa vodičov je dôležité pre 8,46 % ľudí a zhruba rovnaký počet cestujúcich chce poriadok a čistotu v autobusoch.