Nasvedčovať by tomu mohla pozdĺžna, asi 3 metre dlhá prasklina na pravej stene. Polícia, ktorá vozidlo stále skúma a zbiera dôkazy, túto teóriu zatiaľ nepotvrdila.
Konštrukcia vozidla Volvo, ktoré viezlo 71 migrantov v Rakúsku, je mimoriadne masívna. Nožom ani inými reznými nástrojmi nemali migranti šancu dostať sa z hermeticky uzatvoreného priestoru, povedal pre maďarský server Dániel Hidegkúty z firmy, ktorá sa špecializuje na stavbu a opravu chladiarenských vozidiel.
Migranti by mali šancu dostať sa z pasce iba v prípade, ak by mali sekeru. Steny sú hrubé desať centimetrov, tvorí ich kovová konštrukcia, sklolaminát a izolačná pena. Okolo dverí je gumené tesnenie na hermetické uzatvorenie vnútorného priestoru, aby sa pri prevoze tovaru zabránilo výmene vzduchu a udržal sa v ňom chlad.
„V kamióne s plachtou by mali migranti podstatne väčšiu šancu na útek a ani pri preplnenom nákladovom priestore by sa neboli udusili,“ dodal Hidegkúty. Podľa expertov na problematiku prevádzačov títo zvyčajne používajú menšie vozidlá.
Neprekonateľnou prekážkou bol aj mohutný mechanizmus zámkov na dverách, ktoré je možné otvoriť iba zvonka a aj to iba dvoma rukami. Dvere sú navrhnuté tak, aby ostali zatvorené aj v prípade, keď sa pri nehode uvoľní tovar.