Hasiči totiž kvôli bezpečnosti akciu neodobrili. A to aj napriek tomu, že uplynulé dva roky to nikomu nevadilo... Legendárna Metalinda i kapela Roba Šimka tak nemohli upútať vo vynikajúcej akustike ako predtým Peter Nagy, či Janko Lehotský. Kým komunisti v minulosti vedeli zakázať akciu aj dva týždne dopredu, hasiči
tak urobili len dva dni pred termínom...
Jediným miestom koncertu tak bol areál pred tunelom, kde vyvesili aj oznam o vstupe len na vlastné nebezpečie. "Tí, čo to zakázali, si asi nepreštudovali dokumentáciu o tuneli. Je totiž jediným na Slovensku, ktorý nikdy nemal vetracie šachty, lebo južná časť leží nižšie. Prievan tak vychádza von až tesne pod vrcholom zhruba v 6-metrovej výške," uviedol miestny nadšenec histórie a propagátor tunela Milan Sajenko. "Nepáči sa mi to, lebo všetci sa tešili na výbornú akustiku. Nikomu sa nič nestalo vlani a ani predvlani, teraz je odrazu problém," uviedla Kveta Gallová (45) z Čiernej Lehoty, ktorá vôbec nebola jedinou nespokojnou s presunom koncert. Jeho organizátor Rudolf Pažitka reagoval diplomaticky takto: "Urobili sme to radšej vonku, aby boli ľudia spolu a zavládla tu rodinná atmosféra. Uvidíme, ktorá varianta sa ujme."
Samotný tunel síce nasvietili, postavili aj pódium, no okresní hasiči a najnovšie aj obvodný banský úrad trvajú na prísnych bezpečnostných opatreniach. Vystúpenie v tuneli už zažil Robo Šimko, ktorý teraz s kapelou hral len vonku: "Dole je to skvelé, trochu mi je to aj ľúto, lebo sme tam nahrali aj videoklip a srdiečko nám stále viac bije pre podzemie - underground."
Vrchol večera, kapela Metalinda, ktorá je už 30 rokov na scéne, si však divákov užila aj na vonkajšom pódiu. Peter Sámel to videl takto: "Aj tak sme hrali na netradičnom mieste, lebo už príjazd bol adrenalínový. Z asfaltky sme prešli na lesnú cestu pre traktory a iné poľnohospodárske stroje, cúvali sme asi päťkrát... Hrali sme už však aj na parníku v Prahe, kde začali ľudia skákať a potom sa vypla elektrina! Nám je však jedno, kde vystúpime, či v tuneli alebo pred ním!"
- stavali ho tri roky do apríla 1944
- mal slúžiť na dovoz dreva z Pohronia do slavošovských papierní
- denne tu pracovalo aj vyše 600 robotníkov
- po vojne koľaje neosadili a trať stratila význam
- prechádza hrebeňom Stolických vrchov pod Homôlkou (745 m)
- dĺžka 2,4 km, výška 6,5 a šírka 4,5 metra
- vedie zo Slavošoviec (okr. Rožňava) do Magnezitoviec (okr.
Revúca)
- skracuje cestu naokolo, ktorá meria až 31 km