Okrem toho za najefektívnejšiu investíciu považujú aj podielové fondy a komodity, z ktorých by preferovali zlato. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Pioneer Investments. "Výsledky prieskumu sú v rozpore s výkonnosťou jednotlivých typov investícií v posledných rokoch. Aj napriek iba miernemu nárastu cien nehnuteľností, respondenti ich označili ako aktuálne najvýnosnejšiu investíciu, podobne ako zlato, ktoré v posledných rokoch výrazne stráca," skonštatoval analytik Roman Dvořák.
Ako uviedla spoločnosť, vďaka lepšiemu stavu slovenskej ekonomiky a pozitívnejšej situácii na trhu práce sú ľudia viac ochotní brať si hypotéky a investovať do nehnuteľností. Viac ako polovica žien (52,1 %) a značná časť mužov (42,7 %) totiž uviedli, že najvýhodnejšou investíciou sú pre nich nehnuteľnosti. Do realít by pritom investovali hlavne ľudia stredného veku (53 %) a do 30 rokov (46,3 %).
Podielové fondy
Taktiež z roka na rok narastá obľuba investovať do podielových fondov. Približne každý desiaty muž (9,2 %) a každá dvadsiata žena (4,2 %) totiž uviedli, že je podľa nich najvýhodnejšie investovať do podielových fondov. Fondom pritom veria hlavne vysokoškoláci (8,5 %). "Fondový biznis v posledných rokoch zažíva v Európe najlepší vývoj. Najväčšiemu nárastu objemu majetku sa pritom tešia hlavne fondy s vysokým ratingom a novozaložené fondy," doplnil Dvořák.
Naopak, menší záujem je o sporiace produkty. Ako výhodné ich podľa prieskumu Pioneer Investments vidí 7,8 % opýtaných. Drahým kovom verí 14,7 % Slovákov, z toho 15,4 % mužov a 14 % žien. Investovanie do umeleckých predmetov považuje za výnosné menej ako päť percent opýtaných.
"Klesajúca obľuba sporiacich produktov nie je až tak veľkým prekvapením. Vzhľadom k extrémne nízkym sadzbám v posledných niekoľkých rokoch ľudia presúvajú svoje prostriedky z bankových účtov do produktov s vyšším výnosovým potenciálom, medzi ktoré patria aj podielové fondy," dodáva manažér spoločnosti Miroslav Ovčarik. Prieskum realizovala investičná skupina Pioneer Investments v spolupráci s agentúrou Stem/Mark v júni tohto roka na vzorke 500 mužov a žien vo veku 18-65 rokov.