Napriek rôznym finančným a iným problémom zostáva desiatka klubov v rovnakom zložení ako v minulom ročníku. Základná časť sa naplno začne v piatok 11. septembra zápasmi úvodného kola, no už o deň skôr si fanúšikovia môžu vychutnať predohrávaný duel HC'05 iClinic Banská Bystrica - HK Nitra v priamom televíznom prenose a vložené stretnutie "dvadsiatky" s HK 36 Skalica. Vedenie pripravilo aj viaceré novinky s cieľom viac spropagovať ligu.
Najvyššia slovenská súťaž vstupuje do nasledujúcej sezóny s novým šéfom. Dlhoročného riaditeľa riadiaceho orgánu spoločnosti Pro-Hokej totiž cez leto vystriedal bývalý reprezentačný obranca Richard Lintner, ktorý chce so svojím tímom priniesť do súťaže nový vietor a zlepšiť najmä marketing a jej reputáciu medzi fanúšikmi a slovenskou verejnosťou. "Môjmu spojeniu s ligou predchádzali viaceré debaty a stretnutia, kde sme hľadali spojenie s klubmi, hráčmi, mediálnymi partnermi, aby sme si zjednotili vízie, ktoré máme v rámci napredovania našej súťaže. Toto je všeobecná podmienka, aby sme mohli vykročiť spolu vpred. Naplnilo sa to a v rámci spoločného smerovania sme pristúpili, povedal by som k odvážnym a rýchlym krokom. Túto ligu nejdeme robiť pre našich fanúšikov, ale spolu s nimi," vyhlásil nový šéf súťaže.
Hlavné novinky v nasledujúcej sezóne zhrnul do štyroch základných krokov, ktoré majú ligu priblížiť hráčom, médiám, fanúšikom a partnerom. "Prvý krok je smerom k hráčom, keďže v našom športe, nielen v hokeji, je problém s dodržiavaním vyplácania miezd a odmien. Zhodli sme sa s klubmi, že s tým treba niečo spraviť. Preto sme vytvorili 3. dodatok do hráčskej zmluvy, ktorý zaručuje hráčovi možnosť jednostranného vypovedania zmluvy v prípade omeškania platby o viac ako 30 dní. Je to prvé gesto, ktoré deklaruje záujem hráčov, ale najmä klubov, aby sa tento problém eliminoval," povedal Lintner.
Druhý krok sa vzťahuje k médiám. Od novej sezóny budú platiť nové pravidlá, ktoré umožnia ich zástupcom prístup do kabín vždy 5 minút po každom zápase. Tretím krokom sa chce liga priblížiť fanúšikom. "Ideme im v ústrety, v rámci každého klubu vytvárame post, ktorý bude mať na starosti PR, sociálne siete a zároveň bude zodpovedný za kontakt s partnermi. V lige sa tak vytvorí tím ľudí, prostredníctvom ktorých chceme aplikovať moderný marketing. Bude to tímová práca všetkých klubov dokopy, efektívnejšia komunikácia s partnermi, médiami a našimi fanúšikmi," pokračoval Lintner.
Posledným krokom sú rokovania o predaji televíznych práv RTVS na dlhšie obdobie. Tá odvysiela aj úvodný štvrtkový duel Bystrice s Nitrou. Okrem priamych prenosov a záznamov zápasov by mala priniesť aj extra program pre fanúšikov.
"Okrem nového loga a názvu súťaže dnes spúšťame aj nový profil Tipsport ligy na sociálnej sieti Facebook a rozpracovaná je aj nová webstránka," dodal Lintner.