Nad originálnymi fotografiami krútili hlavou aj niektorí analytici. Práve mediálnych expertov sme oslovili aj včera. Môžu byť noviny bez fotiek? Čo hovoríte na špeciálne vydanie Nového Času bez obrázkov?
„Myslím si, že to je dobrá ilustrácia toho, akú silu fotografia v novinárčine má. Bol to dobrý ťah aj podľa mňa, mnohým ľuďom došlo, aké dôležité fotografie sú, keď tam zrazu neboli,“ povedal Róbert Slovák, marketingový expert.
Pozitívne to vníma aj odborníčka na marketing Simona Bubánová. „Je to zaujímavý marketingový počin, trochu experiment a hádanka hlavne pre súčasnú cieľovú skupinu,“ tvrdí Bubánová.
Viacero ľudí neznáša negatívne aktuality. Sú presvedčení, že ich je až príliš mnoho. Má zmysel ich ignorovať a tváriť sa, že žijeme v rozkvete a vrcholnom štádiu dokonalosti ľudskej civilizácie? „Nemôžeme si navrávať, že ten svet je lepší, ako je. Aj fotky 71 utečencov udusených v dodávke, ktoré zverejnila aj rakúska tlač, mali svoje opodstatnenie,“ myslí si politický analytik Ján Baránek.
Názory sa medzi odborníkmi a predovšetkým miliónmi čitateľov po celom svete budú vždy odlišovať. Žiaden normálny človek si na tragédie nikdy nezvykne, nebude ich cielene vyhľadávať. Noviny a médiá budú vždy mementom doby, v ktorej budeme žiť. Aby nikto nezabudol, že na svete nás žije viac ako sedem miliárd.