Medzi deblistami hneď po prvej jazde postúpili zo slovenskej trojice lodí Škantárovci zo 4. miesta, Hochschornerovci z deviateho, jedine 23. Kučera s Bátikom jazdu opravovali v druhom kole.
Dovedna 22 bránok muselo prepádlovať 40 debloviek. Len zriedkakedy sa medzi najlepšími objavila penalizácia, a práve čistota prejazdov rozhodovala o tom, či niekto postúpi do semifinále už po prvej jazde, alebo bude musieť opravovať v druhej. Zo slovenských deblistov najskôr zvládli nástrahy trate s 9. postupovým časom bratia Pavol a Peter Hochschornerovci, po nich zlyhali až 23-tí Tomáš Kučera - Ján Bátik až so štyrmi sekudnami penalizácie (98,54) a úvodné jazdy dokončili suverénne bratanci Ladislav a Peter Škantárovci so štvrtým postupovým časom. Vpredu sa lode dosť natlačili, najrýchlejšie štyri sa zmestili do necelej sekundy.
Hochschorenrovci vedia, že chlieb sa bude lámať až neskôr.
"Túto jazdu by som hodnotil ako tréningovú, dokonca menej vydarenú," povedal Pavol. Zadák v lodi Peter sa pridal slovami: "Problémy nám narovbili protiprúdne bránky, strácali sme v nich tým, že sme sa vo veľkom prúde dostávali príliš pod ne. Dôležité boli nájazdy, ak ste ich zle trafili, pridali ste si na čase. Splnili sme však to hlavné, zajazdiť čisto, pretože každý jeden dotyk znamenal veľký zosun vo výsledkoch."
Škantárovci boli spokojnejší ako Hochschornerovci. "Síce sa vyskytli malé chybičky, no velil nám rozum a zodpovednosť. Stačilo málo, aby ste znervózneli, dávali sme si preto pozor na zbytočné ťuky," povedal Ladislav Škantár.
Peter Škantár presne ohodnotil trať. "Postavili ju tak, že sa splnilo očakávané, bolo to veľmi tesné. Nebola veľmi náročná, preto sme radi, že sme postúpili po prvej jazde. Sústredili sme sa na to, aby sme hlavne čisto pádlovali."
Výsledky kvalifikácie:
C2, 1. kolo: 1. Klauss - Peche 92,63 (0), 2. Picco - Biso (obe Fr.) 92,91 (0), 3. Florence - Hounslow (Brit.) 93,12, 4. Ladislav a Peter Škantárovci 93,51 (0), ...9. Pavol a Peter Hochschornerovci (obe SR) 94,86 (0)...