V nasledujúcej dekáde plánujú zaviesť spoje k diaľkovým leteckým linkám veľkých aerolínií, ako sú nemecká Lufthansa alebo Air France-KLM. Ryanair chce takýto spôsobom rozšíriť sieť svojich spojov a dosiahnuť ďalší nárast cestujúcich. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Írske aerolínie budú pokračovať v rozširovaní svojich základní po celej Európe, ale chcú tiež zabezpečiť cestujúcim dopravu na medzinárodné letiská, kde budú môcť prestúpiť na diaľkové linky. Uviedol generálny riaditeľ Michael O’Leary, ktorý ale zároveň pripomenul, že je to dlhodobý cieľ, tak na päť až 10 rokov.
Ryanair však už teraz rokuje o svojich plánoch s leteckými spoločnosťami IAG (International Consolidated Airlines Group, spoločný podnik British Airways a španielskej Iberie), Virgin Atlantic Airways, Norwegian Air Shuttle ASA a portugalskou TAP o poskytovaní spojov k ich linkám. To predstavuje veľkú zmenu v stratégii írskej spoločnosti, ktorá sa doteraz vyhýbala spolupráci s ostatnými aerolíniami a sústredila sa na poskytovanie čo najlacnejších služieb. A signalizuje, že Ryanair chce osloviť širšie spektrum klientov zvýšením úrovne svojich služieb a novými spojmi z väčšieho počtu letísk.
"Lufthansa bude pokračovať v letoch z jej hlavných základní vo Frankfurte nad Mohanom a v Mníchove do 10 alebo 20 najdôležitejších miest v Európskej únii," vyhlásil O’Leary, podľa ktorého však na linkách do ďalších 20 alebo 30 európskych miest môže vykazovať stratu. Namieste je tak otázka, či nie je lepšie uzavrieť dohodu s nízkonákladovými aerolíniami.
Ryanair už predtým naznačil, že spolupráca s aerolíniami, ktoré ponúkajú diaľkové lety, by sa na niektorých linkách mohla začať už v nadchádzajúcej zimnej sezóne. Za prepravu batožiny a riešenie prípadných sťažností za zmeškanie diaľkovej linky by pritom boli zodpovední práve poskytovatelia diaľkových letov. Ryanair totiž na svojich linkách vyberá poplatky za väčšiu batožinu, v cene letenky je len preprava batožiny, ktorá sa zmestí do odkladacieho priestoru nad sedadlami na palube.