V tropických horúčavách a pri celodennom intenzívnom slnečnom žiarení trpí nielen lak, ale prakticky všetky časti vozidla, od strechy až po pneumatiky. Odborníci preto pri zmene počasia odporúčajú kontrolu stavu vozidla a odstránenie najhorších následkov tohtoročného teplého leta.
"V prvom rade je nevyhnutné vykonať kontrolu tlaku v pneumatikách, doplniť prevádzkové kvapaliny a dôkladne vyčistiť a potom ošetriť všetky horúčavou namáhané povrchy. To sa týka nielen laku, ale aj všetkých plastových plôch, ktoré boli vystavené slnečnému žiareniu a vysokým teplotám počas júla a augusta. Kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách obzvlášť netreba zanedbávať. Podhustené, rovnako ako prehustené pneumatiky môžu mať negatívny vplyv na ovládateľnosť vozidla a hospodárnosť jazdy. Po extrémnych teplotných výkyvoch uplynulých týždňov by vodiči teraz mali pred cestou skontrolovať tlak pri normálnej vonkajšej teplote. Zároveň by nemali zabudnúť ani na kontrolu tlaku v rezerve, keďže človek nikdy nevie, kedy ju môže potrebovať," radí Ľubomír Šimkovič, mediálny zástupca AAA Auto. Skúsení vodiči chránia počas leta lak vozidla vhodným prípravkom s UV filtrom a interiér vozidla vhodným zaclonením. Ani tak sa všetkým drobným škodám nevyhnú.
S príchodom chladnejšieho počasia preto nastáva čas na odstránenie hrubých nečistôt aj drobných prachových častíc a mastných sadzí z výfukov ostatných automobilov. Až po dôkladnom ručnom umývaní alebo po umývaní v tlakovej umývačke s odmasťovacím prípravkom je možné nanášať leštidlo, v opačnom prípade hrozí aj trvalé poškodenie laku. Rovnako tak je vhodné ošetriť kvalitnými prípravkami aj interiér vozidla. Kontrola stavu chladiacej kvapaliny, motorového oleja a kvapaliny do ostrekovačov patrí k rutinným úkonom. Významnejšie zásahy ako výmena oleja a chladiacej alebo brzdovej kvapaliny, údržba tento rok ťažko skúšanej klimatizácie a výmena filtrov počkajú až do termínu pravidelnej údržby.