Zodpovední manažéri v automobilovom koncerne Volkswagen podľa týždenníka Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung už pred rokmi vedeli o používaní nelegálneho softvéru vo vozidlách. Istý zamestnanec mal v roku 2011 upozorniť na to, že sofvér by mohol predstavovať protiprávne konanie.
Hovorca VW sa k správe odmietol vyjadriť. "Pracujeme na plné obrátky a výsledky zverejníme v momente, keď ich budeme mať," povedal hovorca Peter Thul. Podľa VW je v súčasnosti dôležité čo najskôr informovať zákazníkov, hoci zatiaľ nie je jasné, či ich skontaktujú priamo prostredníctvom predajcov.
Spolkový úrad pre cestnú dopravu nariadil koncernu, aby do 7. októbra predložil záväzný zoznam opatrení a časový plán, dokedy budú vozidlá schopné dodržať zákonom stanovené emisné normy aj bez nelegálneho softvéru.
Porsche zvýšili svoj podiel
Porsche Automobil Holding, ktorý zastrešuje aktivity klanov Porscheových a Piechových, vrátane samotnej automobilky Porsche, zvýšil svoj podiel v najväčšom európskom automobilovom koncerne Volkswagen. Od japonského konkurenta Suzuki v mimoburzovom obchodovaní získal 1,5 % kmeňových akcií, kúpnu cenu však spoločnosť nezverejnila. Podiel Porsche tak stúpol na 52,2 % kmeňových akcií a na 32,4 % základného kapitálu.
Volkswagen len nedávno predal svoj takmer 20-% podiel v Suzuki a získal za to v prepočte 3,4 miliardy eur. Koncern tak splnil rozhodnutie arbitrážneho súdu Medzinárodnej obchodnej komory (ICC). VW a Suzuki v roku 2009 vytvorili alianciu, v rámci ktorej VW získal v Suzuki 19,9 % a Japonci kúpili 1,5 % akcií VW. Partnerstvo však skrachovalo a po dlhoročných ťahaniciach si podiely navzájom vrátili.