Po vlaňajšej nehode Jula Bianchiho († 25), po ktorej francúzsky pretekár F1 podľahol ťažkým zraneniam hlavy, sa automotodróm v Suzuke podrobil viacerým zmenám. Japonci upravili viaceré zákruty vrátane siedmej, kde Bianchiho monopost osudne vrazil do žeriava.
Bezpečnosť na okruhu v Suzuke, kde zajtra o 7.00 h SELČ odštartuje Veľká cena Japonska F1, sa dostala do pozornosti takmer presne pred rokom, 5. októbra 2014. V silnom daždi dostal pilot tímu Marussia Jules Bianchi šmyk a kolidoval so žeriavom, ktorý odstraňoval z trate iný havarovaný monopost. Bianchi pritom hlavou narazil do oceľovej konštrukcie, upadol do kómy a v júli tohto roku zomrel.
Jedným z dôležitých faktorov, ktorý prispel k Bianchiho nehode, boli prúdy vody na trati v zákrute číslo 7, kde dostal šmyk. Napriek tomu, že traťoví maršali mávali žltými vlajkami, ktoré signalizujú nebezpečenstvo a prikazujú jazdcom adekvátne spomaliť.
Výsledkom bezpečnostných opatrení v Suzuke sú nové pásy pórovitého betónu a drenáže na kraji trate vo viacerých zákrutách. Okrem spomínanej sedmičky aj v zákrutách číslo 1, 3, 6, 13 a 18. Úpravy by mali zlepšiť odtekanie vody a zabrániť tzv. akvaplaningu, čiže strate kontaktu pneumatiky s vozovkou.
Trocha smutne a paradoxne vyznieva fakt, že organizátori vymenili aj inkriminovaný žeriav na odstraňovanie nepojazdných monopostov z trate...