"Každý test stojí zhruba 8000 eur, no nám sa to oplatí. Výsledky budeme mať o dva až tri mesiace," povedal minister dopravy Graziano Delrio turínskemu denníku La Stampa. Rím odmieta čakať, kým získajú údaje od VW a nemeckého Spolkového úradu pre cestnú dopravu. Informovala o tom agentúra DPA.
Delrio vyjadril obavy, že aféra môže otriasť dôverou spotrebiteľov a ohroziť konjunktúru. "Spotreba v Taliansku dlhý čas stagnovala a teraz sa začína rozbiehať. Dôvodom je práve vzostup dôvery," povedal minister. V podobnom duchu sa vyjadril aj minister hospodárstva Carlo Padoan: "Otrasená dôvera ohrozuje investície".
Taliansko zďaleka nie je jediná európska krajina, ktorá zvažuje opatrenia proti vozidlám VW. Švajčiarsky Úrad pre cesty (Astra) už v piatok oznámil dočasný zákaz registrácií vozidiel s problematickými motormi, ktorý vstúpi do platnosti v pondelok 28. septembra. Podľa tamojšieho združenia importérov zatiaľ nie je jasné, koľko áut so staršími motormi normy Euro 5 je momentálne v predaji. Už zaevidované vozidlá nebudú opatrením postihnuté.
Belgický importér VW preventívne stiahol z predaja 3200 vozidiel so spornými dieselovými motormi s interným označením EA 189. Predaj je pozastavený dovtedy, kým VW neposkytne ďalšie informácie. Belgické ministerstvo hospodárstva odhaduje, že v krajine je registrovaných zhruba 500.000 áut so spornými motormi.