Kým on sa druhýkrát narodil, partnerka krátko pred pôrodom prišla o brata Michala († 47). Obaja chlapi boli súčasťou nehody, keď sa na ceste po drevo v strmom svahu prevrátil traktor. Na mieste nehody zahynul aj lesník Miloš († 59). Štvrtý člen posádky Štefan (36) sa lieči na traumatológii. Novému Času sa zamilovaná dvojica zdôverila s pocitmi, ktoré sú veľmi zmiešané.
Jej priateľ po nehode skončil doráňaný na traumatológii. „Stihol som sa akurát obzrieť, keď už bolo predné koleso zdvihnuté dohora a potom sme leteli. Bolo to niečo nepredstaviteľné, strašné! Nedalo sa nijako zareagovať a ani si to neviem vysvetliť,“ spomína na životunebezpečné okamihy Vlado. Za to, že napokon žije, vďačí privolaným záchranárom a najmä svojmu bratovi Števovi (36). Ten zo štvorice mužov totiž obstál najlepšie. Stihol vyskočiť a mal iba ľahšie poranenia hlavy. Ihneď zbehol nižšie, a keď naďabil na signál, zalarmoval pomoc.
„Zomlelo sa to tak znenazdajky, že stroj bol odrazu hore kolesami. Zavalil ma traktor a už som sa aj zmieril, že umriem. Neviem, či by som vydržal ešte viac ako desať minút,“ vysvetlil pacient s viacerými pomliaždeninami. Najviac mal pritlačený hrudník, no lekári nezistili nič vážnejšie. Odreniny určite časom zmiznú, no prežitej hrôzy sa na ubolenej duši ľahko nezbaví. „Stáli pri mne všetci svätí, naozaj som sa druhýkrát narodil! Hlavou mi preletel celý život. Úplne odmalička až po predstavu, čo ešte mohlo byť!“ dodal Vladimír, ktorý určite myslel na svoju Katku a ich spoločného potomka.
Či sa tejto častej tragédii po zavalení traktorom dalo zabrániť, ostáva nejasné. Veď tento rok si šesť podobných nehôd vyžiadalo až šesť obetí. Miloš Šmiro, farmár a bývalý šéf poľnohospodárskeho družstva vo Vlachove, načrtol možné príčiny. „Aj na našom družstve sa prevrátilo zopár traktoristov, no bez obetí. Tie pribúdajú najmä po jazdách vo veľmi svahovitých terénoch, pričom často ide len o domácky upravené traktory, ktoré by asi neprešli technickou kontrolou. Dôležitý je však nielen stav vozidiel, ale aj skúsenosti vodičov. Som za to, aby na traktoroch boli povinné aj rámy, ktoré by znížili riziko vážnych úrazov či smrti,“ odporúča Šmiro.