Ten posledný výsuv potom most čaká koncom mesiaca a brehy Starého Mesta a Petržalky by mohol spojiť 24. októbra. Takýto termín plánujú realizátori stavby. Električky po Štúrovej ulici by zase mali začať jazdiť asi o desať dní. "Zatiaľ sa snažíme harmonogram dodržiavať a myslím si, že z väčšej časti sa nám to aj darí, hlavne čo sa týka Starého Mesta. Teraz v októbri Staromešťania konečne uvidia nejaké pozitívne zmeny, lebo sa začne Štúrova ulica sceľovať a pomaličky otvárať, takže ju budeme už sprístupňovať verejnosti," uviedol riaditeľ stavby Peter Tekeľ.
Dokončuje sa dláždenie chodníkov i práce na električkovom zvršku v úseku električkového triangla Štúrova a Jesenského. V polovici októbra by mala prebehnúť technicko-bezpečnostná skúška električiek. "A nejaký deň - dva po nej by mala v smere z Vajanského nábrežia po Mostovej a Jesenského ulici už premávať električková doprava," priblížila hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.
Posledné riziko čaká podľa Tekeľa na zhotoviteľov stavby koncom mesiaca, kedy sa budú v dvoch fázach vysúvať posledné časti mosta. Po prvej sa most priblíži k brehu Starého Mesta o 22 metrov, pri druhej o 45 metrov. Tam však už budú robotníci potrebovať využiť aj loď. "To je posledné nejaké malé riziko, kde dúfame, že Dunaj bude hrať ešte s nami. Aby nám hladina veľmi nekolísala a dúfame, že to už bez problémov zvládneme," podotkol Tekeľ.
Momentálne sa tiež dokončuje napojenie z petržalskej strany na mostný objekt a pod mostom sa dokončujú piliere. Na novovybudovanom pilieri číslo 34 sa začalo robiť obloženie, končí sa aj s opravou piliera číslo 5, ktorý je bližšie k petržalskej strane a v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov sa začne rozoberať aj umelý ostrov.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Aby ho preplatila Európska únia, treba ho dokončiť do konca tohto roka. Pôvodne mali byť práce hotové do konca augusta, potom do konca októbra. Termín 15. december je tak už tretie posunutie harmonogramu. Prvé električky by po moste mali podľa Kratochvílovej začať jazdiť v prvých mesiacoch ďalšieho roku, termín hlavná dopravná inžinierka viac nespresnila.