Za ten čas sa počet reštaurácií rozrástol na okrúhlych 30 v dvanástich slovenských mestách. Okrem toho sa spoločnosť zapísala medzi najväčších slovenských podnikateľov, zamestnávateľov, vystupuje ako zodpovedný sused a v neposlednom rade určuje trendy v nárokoch na kvalitu v biznise s rýchlym občerstvením.
McDonald´s určuje trendy v kvalite
„O úspechu firmy rozhoduje najskôr kvalita a hneď za ňou férový prístup k zákazníkovi,“ myslí si Tomasz Rogacz. Poukazuje pritom na myšlienku, na ktorej bol pojem McDonald´s postavený – ponúknuť zákazníkovi občerstvenie v najvyššej kvalite a zároveň v krátkom čase. Využíva pritom najmä lokálne zdroje, čím podporuje rozvoj trhu a podnikania v regióne. „Aby sme dosiahli požadovanú kvalitu, musíme nájsť obchodného partnera, ktorý je schopný splniť naše náročné kritéria a môžeme sa naňho spoľahnúť. O to viac nás teší, že takýchto partnerov sme našli aj na Slovensku,“ tvrdí Tomasz Rogacz. Máloktorý zákazník tak vie, že zmrzlina či mliečny shake sú pripravené výhradne zo slovenského mlieka od dodávateľa Farma Majcichov. Ovocie a zeleninu pre McDonald´s ošetrujú v slovenskej spoločnosti SLOVATYS, hlavnú surovinu – syr oštiepok v aktuálnej novinke Maestro Oštiepok dodáva slovenská spoločnosť Liptov z Liptovského Mikuláša.
McDonald´s je zodpovedný k ľuďom, komunite i k prírode
Oblasť udržateľnosti nevníma spoločnosť McDonald´s iba z pohľadu ekológie. Vyhľadáva ekonomické, etické a environmentálne rozmery podnikania. McDonald´s vždy určoval trendy, či už išlo o triedenie odpadu, alebo prácu s dodávateľmi. A to isté platí aj dnes. „Reštaurácie McDonald´s sú až na samom konci reťazca, preto určujeme nekompromisné pravidlá dodávateľom, aby dopad nášho podnikania na životné prostredie bol čo najnižší. To je aj jeden z dôvodov, prečo sme si stanovili päť kľúčových oblastí udržateľnosti poľnohospodárskej výroby,“ vysvetľuje Tomasz Rogacz. Patria medzi ne produkcia hovädzieho mäsa a hydiny, kávy, palmového oleja a spotrebiteľských obalov. Podľa analýzy týchto oblastí sa spoločnosť McDonald´s zapája do mnohých projektov, ktoré minimalizujú dopady na prostredie.
Pomáhame rodinám s deťmi
Pomoc chorým deťom pri boji s vážnymi ochoreniami je príliš vysoká emocionálna záťaž pre celú rodinu. No vďaka finančnej pomoci je tento boj znesiteľnejší. Toto je jedna z nosných myšlienok medzinárodnej neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities (RMHC). Na Slovensku pôsobí už viac ako desať rokov. Zameriava sa najmä na pomoc chorým deťom a ich rodinám, vrátane vytvárania lepších podmienok počas hospitalizácie pri náročnej liečbe malých pacientov. Za vyše desať rokov svojho pôsobenia rozdelila organizácia RMHC na Slovensku viac ako 350-tisíc eur na rôzne projekty pre detské nemocnice, ktoré získala z verejných zbierok ako sú kasičky, pomocné ručičky počas McHappy day, ale aj darmi priamo z McDonald´s, od sponzorov a z 2% z dane z príjmu. Najvyššia čiastka, viac ako 204-tisíc eur, bola vyčlenená na rekonštrukciu nadštandardných rodinných izieb v 9 nemocniciach vo všetkých krajských mestách a v Nových Zámkoch. Značná časť prostriedkov putovala na zakúpenie zdravotníckych prístrojov a vybavenia ambulancií. Z najnovších projektov možno spomenúť vybudovanie oddychovej zóny v košickej nemocnici v hodnote viac ako 30-tisíc eur a nové sociálne zariadenia vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou Žilina vo výške vyše 9-tisíc eur. Tento rok dostanú pomoc i nemocnice v Banskej Bystrici, Liptovskom Mikuláši a v Martine.
Záleží nám, aby mladí trávili čas zmysluplne
Šport je prirodzenou súčasťou života, ktorá prináša radosť z pohybu. Preto McDonald´s začlenil túto oblasť a jej podporu aj do firemnej stratégie spoločnosti. Okrem podpory slovenských športovcov je hlavným zámerom motivovať ľudí k pohybu a zmysluplnému tráveniu voľného času prostredníctvom športových aktivít. Spoločnosť McDonald’s sa podpore športu a športovcov venuje prostredníctvom viacerých projektov. Najdôležitejším z nich je dlhodobý projekt, ktorý sa zameriava na podporu športu u mladších vekových skupín - McDonald´s Cup – Majstrovstvá Slovenska žiakov a žiačok základných škôl vo futbale. Posledný, 17. ročník McDonald´s Cupu potvrdil, že je o takéto aktivity záujem. Do turnaja sa prihlásilo až 909 slovenských základných škôl.
Slovensko miluje McDonald´s
Slovenskí zákazníci si potrpia na kvalitu, príjemné prostredie, ale aj značku. „Dvadsaťročná prax nám ukázala, že so slovenskými zákazníkmi sme si dokonale sadli. Rovnako ako v McDonald´s milujeme Slovensko, Slováci milujú nás. V porovnaní so susednými krajinami vidíme, že Slováci radšej siahajú po novinkách a sezónnych a tematických ponukách,“ opisuje Zuzana Svobodová, riaditeľka PR a komunikácie McDonald´s pre ČR a Slovensko. Slováci však ostávajú verní aj klasike McDonald´s. Dlhodobo najobľúbenejšími sú legendárny Big Mac, Cheeseburger a zemiakové hranolčeky.
Počas 20 rokov navštívilo reštaurácie McDonald´s na Slovensku spolu 184 110 297 zákazníkov, ktorí spoločne zjedli:
Toto sú najpredávanejšie pokrmy
Po stopách McDonald´s: Pri zrode McDonald´s stál syn českého emigranta
Príbeh McDonald´s sa začal písať ešte v roku 1940 v reštaurácii bratov Maca a Dicka McDonaldov v kalifornskom meste San Bernardino. Bratia v tom čase prišli s vynikajúcim strategickým plánom – obmedzili ponuku výrobkov, znížili ceny a zaviedli efektívny systém práce v kuchyni, vďaka čomu sa im podarilo obslúžiť podstatne viac zákazníkov v krátkom čase. No McDonald's tak, ako ho poznáme dnes, založil až o pár rokov neskôr Raymond Albert Kroc, syn českého emigranta. V roku 1954 podpísal s bratmi McDonaldovými zmluvu, v ktorej si vyhradil právo využívať ich overený systém predaja a rovnako aj firemné meno bratov. O rok nato otvoril prvú reštauráciu McDonald's v americkom meste Des Plaines v štáte Illinois. Začiatkom šesťdesiatych rokov spoznala značku McDonald's aj Európa.
McDonald´s na Slovensku