Ak sa spoznáte v nasledujúcich typických prejavoch chronického e-shopoholica, možno ste sa mohli zamyslieť nad tým, či by ste nemali svoju nákupnú vášeň začať krotiť.
Míňate na internete viac, ako si môžete dovoliť
Je ťažké uvedomiť si to, no skúste si pozrieť svoj výpis z účtu za posledný mesiac a zamyslite sa nad tým, či ste skutočne kúpili len to, čo ste potrebovali alebo naozaj chceli, a či sa peniaze nedali minúť na niečo užitočnejšie. Často práve pri spätnom pohľade zistíte, že bez toho vankúša s rozkošnou potlačou, ktorý sa vám nikam nehodí, alebo zlacnených kníh od švédskeho autora detektívok, ktorého vlastne neznášate, by ste sa vlastne v pohode obišli.
Keď je to so zľavou, bol by hriech to nekúpiť
Ak po niečom už dlhšie túžite a natrafíte na atraktívnu zľavu, niet prečo váhať. Ale ak si v zime kúpite letné šaty a navyše vo farbe, ktorá nemáte s čím skombinovať, len preto, lebo to poštovné zadarmo „by bol hriech nevyužiť“, zamyslite sa nad tým, či ste sa len nedali opäť raz zlákať tým čarovným slovíčkom „zľava“, ktoré na vás potmehúdsky žmurkalo z bannerov a newsletterov.
Najčastejšie si krátite čas prezeraním ponuky e-shopov
Ak máte v práci či v škole voľnú chvíľku, čakáte na autobusovej zastávke alebo sa nudíte v električke, vždy vytiahnete svoj smartfón a preklikáte si e-shopy, ktoré už máte nastavané medzi obľúbenými stránkami. Veď čo keď práve teraz dorazili najnovšie kúsky od vašej obľúbenej módnej značky? Alebo pribudli nové motívy na tých rozkošných vázach, ktorým sa už pár dní snažíte odolať?
Riadite sa heslom „čo si môžeš kúpiť hneď, neodkladaj do wishlistu“
Wishlist, alebo ak chcete zoznam prianí je pre nerozhodných amatérov, ktorí mali zostať v anonymnom dave kamenných obchodov plných spotených pazúch a zlých účesov. Keď niečo chcete, kupujete to hneď – veď načo čakať? Ešte by vám to niekto vyfúkol! A dopustiť to by bol možno ešte väčší hriech, ako nevyužiť zľavu „sprchovací gél zadarmo ku každej objednávke“.
Keď vám v prehliadači vyskočí reklama na niečo, čo ste si nedávno prezerali, beriete to ako znamenie z vesmíru: Je to osud!
Zoznámte sa s retargetingom, čiže reklamami, ktoré sa vám zobrazujú podľa toho, aké stránky ste navštívili v minulosti. Ak vám teda pri čítaní e-mailov vyskočilo upozornenie, že práve teraz je ten správny čas kúpiť si tú cherubínmi utkanú blúzku s prekrásnym kvetinkovým vzorom, ktorú ste si vložili do košíka pred dvoma dňami, nejde o žiaden osud, ale bežný reklamný ťah.
Ak nedostanete zásielku, nemáte svoj deň
Sľubovali dodávku do 24 hodín, no bez ohľadu na to, ako veľmi ste hypnotizovali telefón, žiaden kuriér vám nezavolal? Ešteže si môžete kúpiť rýchlo niečo iné a zahnať tak frustráciu. Veď v takýchto chvíľach je to pochopiteľné a odpustiteľné, no nie?
Dôležitá je ochrana
Či už ste sa našli v týchto „symptómoch“ alebo nakupujete na e-shope len sporadicky, dôležité je chrániť sa. „Online shopping“ je síce pohodlnejší ako návšteva kamenného obchodu, no ak si nechránite svoje citlivé údaje, vystavujete sa riziku, že budú zneužité. Spoľahlivo vás však chráni nový bezpečnostný balík ESET Smart Security 9 so špeciálnou ochranou online platieb. Nezabráni vám síce bezhlavo nakupovať veci, ktoré nepotrebujete, ale aspoň budete mať istotu, že zaplatíte len za to, čo ste sami vložili do košíka.
Viac o ochrane vašich online platieb.