Podľa agentúry Bloomberg zaplatí Anheuser za SAB približne 92 miliárd eur. Anheuser-Busch InBev sa o dohodu s SABMiller usiloval takmer mesiac, jeho predchádzajúce ponuky však narazili na odpor. Svojím významom nemôže byť gigantický pivný obchod väčší. Zlúčením oboch spoločností vznikne kolos, ktorý bude mať zhruba tretinový podiel na svetovom trhu s pivom.
Firmy v spoločnom vyhlásení uviedli, že ich rady dospeli k „rámcovej dohode o kľúčových podmienkach možnej odporúčanej ponuky. Najväčší svetový výrobca, známy svojou značkou Budweiser, kupuje dvojku na trhu. Posilní si tak svoj vplyv v Afrike, Severnej Amerike a v strednej a východnej Európe. AB InBev má v portfóliu asi 200 značiek z celého sveta vrátane takých značiek, ako sú Beck’s a Stella Artois. Na český trh sa pokúšal gigant dostať už dávnejšie, ale kúpu Staropramena mu vyfúkol americko-kanadský Molson Coors.
Aké značky pivovar získa?
Na Slovensku pivovar bude vlastniť viaceré značky, napríklad Šariš, Smädný mních alebo Topvar. Súčasťou gigantu budú aj české značky Velkopopovický Kozel, Pilsner Urquell, Gambrinus či Radegast.
Dve silné spoločnosti
Spoločnosť Anheuser-Busch Companies, Inc., je najväčší pivovarnický podnik v USA. Patrí pod belgickú sieť pivovarov Anheuser-Busch InBev, čo je najväčšou spoločnosťou zaoberajúcou sa výrobou a predajom piva na svete.
SABMiller je druhá najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete. Vznikla v roku 2002 fúziou juhoafrickej spoločnosti SAB (South African Breweries) a amerického koncernu Miller Brewing. SABMiller vlastní na Slovensku pivovar Šariš, ktorý je od 1. januára 2007 súčasťou pivovarníckej spoločnosti Pivovary Topvar.
Ľudia v krčme: Hlavne nech chutí rovnako!
Katarína (41): Konečne sa Belgičania dozvedia, ako má chutiť správne pivo.
Braňo (49): Dôležité je, aby pivo chutilo stále rovnako!
Lýdia (41): Škoda len, že sa z nás vďaka tomuto obchodu nestanú peňaženkou Belgičania.
Pavol (40): Hlavne, že sa stále bude variť v pivovare Šariš!