Súčasťou týchto zastierajúcich pokusov bola "nepodarená pitva kapitána lietadla, pri ktorej boli z tela zámerne odstránené kovové črepiny z rakety Buk", napísal denník s odvolaním sa na holandských expertov. Podľa holandskej správy, zverejnenej v utorok, raketa Buk ruskej výroby explodovala meter od kabíny pilotov a výbuch obrovskou silou vrhol stovky črepín do lietadla. Vyšetrovatelia sa ale vyhli určeniu vinníkov, len uviedli, že raketa bola odpálená z oblasti o rozlohe 320 štvorcových kilometrov.
Presné umiestnenie odpaľovacieho zariadenia má zistiť ďalšie kriminalistické vyšetrovanie. Avšak šéf úradu vyšetrujúceho príčiny katastrofy Tjibbe Joustra neskôr pred novinármi pripustil, že raketa bola odpálená z územia ovládaného separatistami, podporovanými Ruskom. Správa uvádza, že viac ako 120 cudzích telies, "kovových črepín", sa našlo v tele druhého pilota, kde spôsobili "mnohopočetné zlomeniny". Keď však experti identifikovali kapitánovo telo, zistili, že už bolo podrobené "vonkajšiemu a vnútornému preskúmaniu s odstránením cudzích predmetov". Napriek tomu v tele našli "stovky kovových predmetov", ako aj zlomeniny kostí a ďalšie zranenia. Medzi časťami hlavice rakety sa našli dve črepiny v tvare motýlika, čo Holanďania pokladajú za príznačné pre zvláštny typ bojovej hlavice Buku. Avšak ruský výrobca, Almaz-Antej, v predstihu poprel, že by sa také úlomky našli, a trval na tom, že použitý bol starší typ rakety Buk, ktorý už nie je používaný v ruskej armáde.
Boeing 777 bol zostrelený 17. júla 2014 nad oblasťou ovládanou proruskými separatistami, ktorí niekoľko dní odmietali miesto nešťastia sprístupniť. Štyri dni tiež trvalo, než vydali "čierne skrinky" lietadla. Všetkých 298 ľudí na palube zahynulo. Správa uvádza, že niektoré diely a náklad lietadla, vyfotografované bezprostredne po nešťastí, zmizli. Zmizla tiež avionika z pilotnej kabíny.
Kým oficiálna Moskva závery holandských expertov o technických príčinách tragédie spochybnila a obvinila ich z politickej účelovosti, liberálny denník Vedomosti v stredu napísal, že keby Rusko chcelo predložiť dôkazy svojej neviny, malo by zverejniť údaje protivzdušnej obrany a systémov kontroly nad vzdušným priestranstve z lietadla A-50 , ruskej obdoby amerických lietadiel AWACS, o situácii v danej oblasti. To sa však doteraz nestalo.