Návštevu tejto slovenskej rodinnej firmy inicioval sám Kiska a chcel jej ňou vyjadriť svoju plnú podporu. Ochutnal i jej výrobky a ako prvú práve cícerovú nátierku, ktorá bola neprávom obvinená zo šírenia nákazy, po ktorej skončil pacient v nemocnici, kde je ešte stále hospitalizovaný. Ako sa napokon ukázalo, daná šarža nátierok neobsahovala podozrivú látku.
Prezident diskutoval s majiteľom firmy Jánom Lunterom a jeho troma synmi o dosahoch kauzy na predaj ich výrobkov a vyzdvihol iniciatívu vedenia na otvorenie diskusie s kontrolnými úradmi. Spoločne sa zhodli, že táto skúsenosť je príležitosťou iniciovať odbornú a konštruktívnu diskusiu o procesoch, metódach testovania a pravidlách pre vydanie varovania. Výsledkom diskusie by malo byť také nastavenie procesov, aby ochrana zdravia zostala zachovaná a zároveň sa eliminovalo riziko podobného poškodenia reputácie iného výrobcu v budúcnosti. "Je nesmierne dôležité vyvolať odbornú diskusiu medzi odborníkmi, ktorí rozumejú procesu, medzi orgánmi verejnej správy, ktoré sú zodpovedné za dodržiavanie tohto procesu, a presne takýmito spoločnosťami, výrobcami, predajcami, dodávateľmi, aby sa už takéto prípady v budúcnosti neopakovali," zdôraznil Kiska.
Ako povedal Ondrej Lunter, jeden zo synov, "plne rešpektujú a rozumejú povinnostiam kontrolných orgánov pri ochrane verejného zdravia". Tento prípad však ukázal mnoho nejasností v procese a v komunikácii. "Želali by sme si, aby tento prípad bol inšpiráciou a začiatkom verejnej diskusie o regulačnom procese v rámci potravinárskej výroby v prípade akéhokoľvek podozrenia z kontaminácie. Na to, aby bol tento proces transparentný a kredibilný, by mali byť jasne stanovené procesy, práva, povinnosti a hraničné situácie kontrolným orgánom, ako aj firmám v pozícii účastníkov konania," konštatoval Ondrej Lunter. Firma si návštevu prezidenta vysoko cení.
Lunterovci ešte stále počítajú škody, čo im vznikli po tom, ako prepukla kauza o šírení nákazy cícerovou nátierkou, ktorú, ako tvrdia, majú na svedomí štátne orgány. Falošné obvinenie im poškodilo dlhoročne budované dobré meno a zároveň spôsobilo značné prepady v predaji na Slovensku i v zahraničí. "Predaj na Slovensku klesol asi o 30 percent a v Českej republike asi o 50 percent. Momentálne bežíme na polovičný plyn," dodal Lunter. Na otázku, či zvažujú žalobu za poškodenie dobrého mena, reagoval, že to nie je otázka dňa.