Tá sa vyšplhala až na 1,25 milióna obetí dopravných nehôd ročne. WHO vo svojej výročnej Správe o globálnom stave bezpečnosti na cestách za rok 2015 zdôrazňuje, že až 49 percent obetí nehôd tvoria cyklisti, motocyklisti a chodci. Kritizuje pritom USA, Indonéziu a Nigériu ako krajiny, ktoré zaostávajú v uplatňovaní bezpečnostných opatrení na cestách.
Generálna riaditeľka WHO Margaret Chanová pri predstavení správy v Ženeve povedala, že "sú potrebné lepšie zákony o rýchlosti jazdy, pití a šoférovaní, používaní prilby na motocykloch a bezpečnostných pásov a detských sedačiek v autách". Zredukovať počty obetí na životoch a zranených pri nehodách na cestách do roku 2020 na polovicu je jedným z cieľov udržateľného rozvoja, ktoré OSN schválila minulý mesiac. V krajinách s nízkymi a strednými príjmami dochádza k 85 percentám úmrtí na cestách napriek tomu, že sa v nich nachádza iba 54 percent zo všetkých automobilov vo svete, pokračovala Chanová. Európa má najnižšiu úmrtnosť na cestách a Afrika najvyššiu.
Expert WHO Etienne Krug zdôraznil, že svoj podiel práce musia urobiť aj výrobcovia áut, ktorí príliš často pristupujú na kompromis v otázke bezpečnosti, aby udržali nízke ceny. "Hovoríme o celkom jednoduchých a základných veciach, ako sú napríklad bezpečnostné pásy..." Valná väčšina áut vyrábaných vo svete podľa Kruga ešte stále nedosahuje dobrý bezpečnostný štandard.
Krugu označil za dôležitú aj lepšiu starostlivosť o ľudí zranených pri dopravných nehodách. "A nemusí byť nevyhnutne finančne nákladná. Veľmi často panuje presvedčenie, že potrebujeme viac vrtuľníkov a špičkových sanitiek. V skutočnosti aj základná sanitka s minimálnym vybavením a ľuďmi, ktorí vedia uplatniť jednoduché život zachraňujúce postupy, urobí veľa dobrého." Bývalý starosta New Yorku Michael Bloomberg povedal, že mesto znížilo straty na životoch pri nehodách na cestách na historickú úroveň tým, že posilnilo bezpečnosť cyklistov a chodcov v uliciach, a to je možné urobiť všade vo svete.
"Dopravné nehody sú približne deviata hlavná príčina úmrtí vo svete. A sú hlavnou príčinou úmrtí ľudí vo veku od 15 do 29 rokov... Skutočnosťou je, že každému jednému z týchto úmrtí je naozaj možné zabrániť," dodal Bloomberg.