Urobí tak v prípade, že sa v nasledujúcich dňoch nevyrieši prevádzka stratových IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Avizuje to spoločnosť v stanovisku, ktoré TASR poskytol jej hovorca Aleš Ondrůj.
Dôvodom je podľa RegioJetu dlhodobé poškodzovanie ich firmy udržiavaním "podnákladových" cien v stratových štátnych IC vlakoch. "Ak minister dopravy Ján Počiatek v priebehu niekoľkých dní nevyrieši prevádzku stratových IC vlakov ZSSK, odíde RegioJet z vnútroštátnej vlakovej linky Bratislava - Žilina - Košice už v polovici decembra 2015. Celá zodpovednosť padá na plecia ministra dopravy, ktorý nechal štátom vlastnenú ZSSK konať protizákonne," tvrdí majiteľ RegioJetu Radim Jančura.
V stanovisku konštatuje, že ZSSK nemá žiadne iné príjmy ako zo štátom dotovaných liniek. "Je jasné, že stratové IC vlaky ZSSK sú krížovo financované z dotovaných liniek. Je to nezákonné a striktne to zakazuje európska aj slovenská legislatíva," kritizuje Jančura. Štátom vlastnená ZSSK podľa neho tieto dotácie používa na to, aby umelo znižovala ceny cestovného v stratových IC vlakoch a vytlačila konkurenčný RegioJet z trhu. "Tým porušuje zákony a minister dopravy to svojou nečinnosťou toleruje," dodáva Jančura.