Poslancom aj prítomnej verejnosti vyrazil dych informáciou, že spoločnosť EEI, ktorá mala mať na starosti prevádzkovanie parkovacieho systému v Petržalke, odstúpila od zmluvy. Urobila tak po tom, ako proti nej vystúpili niektorí poslanci. Občania, ktorí prišli na zastupiteľstvo vyjadriť svoj názor, privítali túto správu búrlivým potleskom.
Parkovanie riešia aj Ďalšie Mestské Časti
Vlastnú parkovaciu politiku chystajú aj iné mestské časti. Karlova Ves zatiaľ pracuje na technických východiskách a riešení nedostatkov z minulosti, v Novom Meste bude parkovaciu politiku prevádzkovať Novomestská parkovacia spoločnosť, s. r. o., ktorej vlastníkom je mestská časť. Samospráva už začala s vyznačovaním parkovacích miest, projekt by mali spustiť na jar budúceho roka. Samotné pravidlá však musia schváliť poslanci miestneho zastupiteľstva formou všeobecne záväzného nariadenia.
Parkovanie v Petržalke je na istý čas pochované. Zlom nastal pred začiatkom zastupiteľstva, na ktorom mali poslanci rokovať o novej parkovacej politike a schválení všeobecne záväzného nariadenia. Spoločnosť EEI nečakane odstúpila od zmluvy. „Za posledné týždne sme si vypočuli z úst takzvaných expertov na rezidentské parkovanie toľko nezmyslov a urážok, že to nemá zmysel,“ konštatuje EEI. Podľa slov starostu Bajana, ak si niekto myslí, že prehral, je na omyle. „Prehrala Petržalka. Mali sme stáť pred najväčším rozhodnutím tohto volebného obdobia. Pred riešením problému, ktorý trápi 9 z 10 Petržalčanov,“ hovorí. Momentálne podľa neho mestská časť nemá na parkovanie partnera. „Počkám na ucelený koncept od poslancov, ktorý vraj majú a chcú najbližšie predložiť. Loptička je teraz na ich strane. Ja si ich návrh rád pozriem a budem spolupracovať,“ povedal Bajan. Dohodnúť sa chcú aj poslanci, ktorí minulý týždeň v súvislosti s parkovacou politikou podali podnet Úradu pre verejné obstarávanie. Veria, že novú parkovaciu politiku zavedú v tomto volebnom období, podotýkajú, že bez poplatkov sa parkovanie nevyrieši.
Čo to stojí Petržalku?
O kompenzácii firme EEI sa bude hovoriť. „Na základe zmluvy však na ňu nemajú nárok okrem ekonomicky nevyhnutných nákladov, ako sú napr. výkresy. To sú náklady v stovkách eur a budeme ich ďalej používať,“ vysvetlil Bajan. Poslanec Vladimír Dolinay má však iný názor. „Bola podpísaná zmluva so spoločnosťou W.R.P.R., ktorá mala realizovať propagáciu parkovania. Je podpísaná takmer na 24 000 eur, ktoré boli nehospodárne vynaložené, keďže firma EEI odstúpila od zmluvy a nemá sa už čo propagovať,“ povedal. „Bolo vyplatených už 10 000 eur s DPH, vznikla teda škoda na financiách daňových poplatníkov,“ uzavrel Dolinay.
Petržalcania: Tešíme sa, že odstúpili
Dagmar Lelkešová (40)
Sme radi, že spoločnosť odstúpila. Ľudia tlieskali preto, že zmluva nebola dobre postavená. Najprv nech platia nerezidenti a uvidia, koľko ich odparkuje, a potom nech platíme my rezidenti. Nie, že tu krúžime hodinu, dve. Nie je to spravené pre ľudí tak, ako by malo byt.
Michal Matuška (29)
Celé to zaváňalo účelovým biznisom s firmou EEI, ľudia sa proti tomu postavili. Pre občanov je zrušenie tejto nevýhodnej zmluvy prvou cestou k úspechu. Musíme spoločne nájsť zmysluplný plán parkovania, ktorý bude slúžiť obyvateľom Petržalky.
Alena Klimentová (65)
S tým, že odstúpila firma, som spokojná, lebo mám stále pocit, že sa niekto išiel nabaliť. Tá nastavená suma mi tiež prišla podozrivá. Takúto firmu si môžem ísť aj ja vytvoriť. Táto parkovacia politika je pritiahnutá za vlasy. Kam pôjde parkovať moja dcéra, keď príde na návštevu z Rakúska?
Parkovanie riešia aj ďalšie mestské časti
Vlastnú parkovaciu politiku chystajú aj iné mestské časti. Karlova Ves zatiaľ pracuje na technických východiskách a riešení nedostatkov z minulosti, v Novom Meste bude parkovaciu politiku prevádzkovať Novomestská parkovacia spoločnosť, s. r. o., ktorej vlastníkom je mestská čast. Samospráva už začala s vyznačovaním parkovacích miest, projekt by mali spustiť na jar budúceho roka. Samotné pravidlá však musia schváliť poslanci miestneho zastupiteľstva formou všeobecne záväzného nariadenia.