Tá sa potrebovala dostať na jeden lístok zo širšieho centra metropoly do Pezinka a naspäť. Musela však prekonať viacero prekážok od nefunkčného automatu, chýbajúcej mapy až po to, že jej šofér nepredal lístok.
Staré lístky platia ešte týždeň
Po prvom dni sme sa pýtali Petra Válkyho z integrovanej dopravy na to, či ľudia využívajú infolinku a prečo na zastávkach nie je mapa zón. „Vzhľadom na priestor, ktorý je vo vitrínkach na zastávke, sme tam umiestnili iba cenník a výsek zón z Bratislavy, neskôr tam dáme všetky zóny. Na infolinku (0948 102 102) zatiaľ volalo 20 ľudí, ktorí zisťovali, dokedy platia staré lístky. Tie môžu ľudia využívať do 8. novembra. “
Štart
1. Zastávka Miletičova
Martu sme stretli na zastávke Miletičova, keď si chcela kúpiť svoj prvý lístok na integrovanú dopravu. Automat bol nefunkčný, preto musela hľadať iný. Na najbližšej zastávke síce automat s novými lístkami fungoval, no nastal ďalší problém. „Nevedela som, aký lístok si mám kúpiť, lebo tu nie je mapa zón. Cez mobil som sa pripojila na internet a zóny som si vypočítala. Kúpila som si teda 5-zónový lístok,“ opisuje prvý problém Marta.
Problém: Nefunkčný automat a chýbajúca mapa zón na zastávke
2. Autobusová stanica
Cestou na Autobusovú stanicu označovače v autobuse fungovali bez problémov. Až na Autobusovej stanici Marta prvýkrát našla mapu zón. „Na zastávkach v meste mapy zón nie sú, našla som ich až pri prímestských spojoch. Je to veľmi nepraktické,“ tvrdí. V ďalšej časti cesty mladá sestrička pokračovala s tým istým lístkom medzimestským spojom do Pezinka. „Vodič v autobuse mi na základe môjho lístku z automatu dal registračný lístok, ktorý platí iba ako doklad a potvrdenie, neplatila som už nič,“ opísala cestujúca.
Problém: Mapy zón sa nachádzajú len na Autobusovej stanici na Mlynských nivách, čo je nepraktické.
3. Pezinok
Keď si Marta v Pezinku vyriešila potrebné veci, potrebovala sa dostať späť do Bratislavy. Tu ju čakal ďalší problém. „Keďže v Pezinku nie sú automaty a novinový stánok je zatvorený, chcela som si kúpiť 5-zónový lístok späť u vodiča,“ prezradila.
Problém: V nedeľu je stánok zatvorený a automaty na lístky chýbajú.
4. Cesta späť
Marta si nemala kde kúpiť lístok, a tak poprosila vodiča, aby jej lístok predal, ako to má byť. Vtedy ešte vôbec netušila, že autobus odíde bez nej. „Vodič mi povedal, že 5-zónový lístok nepredáva. Vraj som si mala priniesť už kúpený lístok. Tvrdil, že si uňho mám kúpiť iba lístok na stanicu a potom v automate kúpiť lístok na MHD,“ opísala ďalší problém Marta. Šofér jej však lístok vydať mal. „Aj keď si ľudia kúpia lístok z Pezinka len na stanicu, tak platí päť zón a v rámci časovej platnosti môžu prestúpiť aj na mestskú dopravu,“ spresnil Peter Války z integrovanej dopravy.
Problém: Vodič odmietol predať lístok, hoci to mal urobiť.
Skúsenosti cestujúcich
Anna (63), dôchodkyňa: - Mám starý lístok a potrebujem ho minúť. Počula som, že staré lístky môžeme používať do 8. novembra. Neviem, prečo by som mala dnes ráno bežať do centra a vymeniť ho za nový.
Samuel (26), šofér: - Cestujem z Autobusovej stanice do Svätého Jura. Lístok na integrovanú dopravu som si nekúpil. Kúpim si ho priamo u vodiča.
Martin (34), vodič autobusu: - Keď má človek platný lístok z integrovanej dopravy, my mu vydáme iba registračný lístok a môže s nami pokračovať. Zatiaľ som mal iba jedného takého cestujúceho.