Jeho hviezda razantne stúpa nahor, a tak je pochopiteľne aj výborným reklamným artiklom. Nemá za sebou žiadne škandály, je úspešný, dôveryhodný, a preto jeho usmiata tvár predá takmer všetko.
Najlepší slovenský cyklista sa najnovšie objavil v sérii troch vianočných reklám ružového mobilného operátora. Nie je to po prvý raz: predtým už na ulici opravoval bicykle pekným slečnám, recitoval báseň Žltá ľalia po tom, čo sa nadýchal hélia, a od októbra žiari vo vianočnej reklame. Peter je, prirodzene, hlavnou postavou celej kampane. „Nakrúcali sme v prvých októbrových dňoch. Zaujímavosťou je, že byt, kde sa prvý spot odohráva, získal minulý rok cenu CE.ZA.AR za najlepší interiér,“ vysvetľuje hovorca Martin Vidan. Peter síce v prvom spote herecky veľa vody nenamúti, keďže zazvoní pri dverách a povie len jednu vetu: „Moc skoro?“ Jeho známa tvár však okamžite púta. Potom začne tancovať s vianočným stromčekom. „S Petrom sme sa radili, či by radšej tancoval so stromčekom alebo s vlastnou priateľkou. Skúsil si jedno aj druhé. Vo finálnej verzii však zvíťazil stromček. Čo mu išlo lepšie, nech už posúdia diváci, na Youtube majú k dispozícii oba závery,“ hovorí Vidan.
Národný hrdina
Zaujímalo nás, prečo je Sagan dobrým reklamným artiklom. „Dosiahol to, o čo sa mnohí usilujú. Športom preslávil seba aj malé Slovensko. V našej krajine je vhodný do kampane pre široké masy, v rámci sveta pre značky, ktoré sa spájajú s bicyklovaním a jeho prezentáciou,“ hovorí Simona Mištíková, zástupkyňa reklamnej agentúry a pokračuje. „Sagan je značka sama osebe, je stelesnením národnej hrdosti, úspechu, ale zároveň pokory a tvrdej práce. Spája Slovákov bez ohľadu na vek, pohlavie, vzdelanie, zamestnanie či záujmy. Je ideálnou tvárou pre spoločnosť, ktorá cieli na obrovské masy na Slovensku. Sila tejto kampane spočíva v tom, že je založená na atribútoch, ktoré nemôžu sklamať. Sagana momentálne Slovensko miluje a chce ho vidieť čo najviac. Vianočná atmosféra a cyklista premenili reklamu na niečo, čo si ľudia búdú chcieť pozrieť ako príbeh na pokračovanie. Hoci spotrebiteľ je voči vianočným inzerciám už po rokoch imúnny, ba až nahnevaný, netýka sa to Petra, dobrej hudby a prudkej romantiky. Slovenský hrdina vytvára vzťah k mobilnej značke.“
Rodený herec
„Peter sa k sponzorským veciam nechce vyjadrovať. Zo spotu ľudia musia vidieť, že ho nakrúcanie veľmi bavilo, je to rodený herec,“ hovorí mediálny manažér cyklistu Marián Korbel. Druhý vianočný spot, kde sa už objavuje aj Saganova láska Katka, dostal rovnaké ocenenie za najlepší interiér len pár dní po nakrúcaní. Katku do reklamy oslovili preto, aby celá kampaň pôsobila hodnoverne. „Vidno, že sú veľmi zaľúbení, pretože počas prestávok sa od seba nemohli odtrhnúť, stále si niečo hrkútali, dotýkali sa a smiali,“ prezradil zdroj z nakrúcania reklamy. „Keby Peter nebol cyklistom, bol by z neho určite herec,“ myslí si hovorca mobilného operátora a dodáva: „Rád diskutuje s režisérom a chce rozumieť tomu, čo sa ide robiť. Zaujíma sa o celý proces natáčania. Pred kamerou pôsobí veľmi sebavedome a prirodzene. Spolupráca bola teda aj tentoraz skvelá, ale znovu na ňu bolo, žiaľ, veľmi málo času. Najmä preto, že sme nakrúcali len pár dní po tom, čo Peter získal titul majstra sveta, a na Slovensku mal množstvo iných spoločenských povinností.“
Vtipkoval aj počas nakrúcania
Hoci nakrúcanie reklám trvá zvyčajne veľmi dlho, s vyťaženým Petrom Saganom, ktorý je na roztrhanie, to štáb musel stihnúť v rekordne krátkom čase. „Vzhľadom na jeho zaneprázdnenosť nebol čas dokola opakovať každý záber. Poistili sme sa tým, že sme všetko snímali na dve kamery z viacerých uhlov. V jednom čase tak vznikali rôzne typy záberov, čo nám prácu uľahčovalo. Rozhodne sme nič nemuseli opakovať Petrovou vinou, ten vždy okamžite pochopil, čo od neho režisér požaduje,“ vysvetľuje Vidan. O našom najobľúbenejšom cyklistovi je známe, že rád vtipkuje a robí si žarty z každého, kto mu príde do rany. Bol rovnako bezprostredný aj pri nakrúcaní reklamy, ktoré si predsa len vyžaduje sústredenosť? „Áno, Peter je jednoducho taký. Vidno na ňom, keď ho niečo baví. Nakrúcanie vianočnej kampane si naozaj užíval.“ Peter si odniesol aj malý suvenír. „Červený sveter s motívom sobov si tak zamiloval, že v ňom rovno odišiel z nakrúcania s tým, že si ho nechá a bude v ňom tráviť každé Vianoce,“ smeje sa hovorca Martin Vidan. Kým prvé dva spoty sa nakrúcali v interiéri, ten tretí, bol podstatne náročnejší. „Odohráva sa na vianočných trhoch, ktoré sme museli celé postaviť v historickom centre Bratislavy. Počas nakrúcania sme výdatne umelo snežili, čo bolo dosť náročné, ale výsledok stojí za všetku námahu. Veď uvidíte sami.“