Poľský vodič kamiónu tvrdí, že krátko pred nehodou, ktorá sa stala v utorok večer pri Michalovciach, telefonicky upozornil tiesňovú linku, že stojí na železničnom priecestí so zaseknutým prívesom. Informácia o tejto situácii sa mala dostať k dispečerovi železníc a na políciu. Po ďalších telefonátoch medzi železničnými spoločnosťami a políciou mala k miestu, kde stál poľský šofér, odísť policajná hliadka. Policajti však k priecestiu prišli až po zrážke rýchlika s nákladiakom. Dalo sa nehode zabrániť? Podľa Kataríny Martinkovičovej z Generálneho riaditeľstve Železníc SR je predmetom vyšetrovania, či a kto volal na príslušné telefónne linky.
Podľa Petra Lazarova z tlačového odboru Ministerstva vnútra na linku tiesňového volania 112 telefonoval svedok (vodič iného auta), ktorý oznámil, že na železničnom priecestí Suché Lesné je kamión. Operátorka 112 ihneď po získaní informácií volajúceho prepojila na políciu v Michalovciach a okamžite ďalší operátor 112 o 20 hod. o situácii informoval dispečera Železníc SR.
Ako sa nehoda stala? Podľa doterajších zistení poľský vodič (52) vošiel na železničné priecestie. Závory boli zdvihnuté a svietilo biele svetlo. Pri prechádzaní sa však zasekol náves na vyvýšenine priecestia a vodič sa nemohol s nákladiakom pohnúť. O chvíľu do návesu narazil prichádzajúci rýchlik s cestujúcimi. Tento priebeh nehody potvrdila košická krajská policajná hovorkyňa Jana Mésarová. Zakliesneného rušňovodiča vyslobodili hasiči. Záchranári zraneného previezli do nemocnice, kde rušňovodič Pavol († 51) z dediny v okrese Vranov nad Topľou zraneniam podľahol.
Rušňovodič Pavol († 51), otec dvoch synov, patril k špičkovým zamestnancom, na železnici pracoval 32 rokov, z toho 28 rokov ako rušňovodič. Za ten čas bezpečne doviedol do cieľa tisícky vlakov a státisíce ľudí za prácou či rodinami. Službu, v rámci ktorej mal odviezť rýchlik Bohemia na úseku od Humenného do Košíc, dostal ako doplnkovú. Vystriedal kolegu, ktorý nastúpil na dovolenku. Sústrasť rodine vyslovili Železnice SR aj Želazničná spoločnosť Slovensko.