Povedal to nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt. Informovala o tom agentúra Reuters. Firma v utorok (3.11.) priznala, že pri niektorých svojich vozidlách "zistila nezrovnalosti" v oblasti hodnoty emisií CO2 a spotreby paliva. Ako Dobrindt uviedol na pôde nemeckého parlamentu, ministerstvo sa dozvedelo, že medzi 800 000 autami v Európe, ktorých by sa problém mal týkať, je približne 98 000 benzínových vozidiel. Zároveň dodal, že zo spomínaných 800 000 vozidiel okolo 200 000 áut by malo jazdiť po nemeckých cestách.
V tejto súvislosti uviedol, že ak sa podhodnocovanie emisií CO2 potvrdí, bude potrebná zmena dane, keďže tú ovplyvňuje aj hodnota emisií. V takom prípade by ju automobilka mala doplatiť. Minister okrem toho povedal, že Nemecko nariadilo testovanie všetkých áut značiek Volkswagen, Audi, Škoda a Seat.
Pre VW to znamená, že namiesto zmiernenia situácie, emisný škandál, ktorý vypukol v polovici septembra, nabral nové rozmery. Kauza sa dostala na verejnosť 18. septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila, že automobilka do vyše 480 000 vozidiel v USA namontovala softvér, ktorý umožňuje zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka. Neskôr firma priznala, že vo svete jazdí približne 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Hodnota akcií v prvých dňoch po vypuknutí škandálu prudko klesla, neskôr sa však opäť stabilizovala, keď firma začala kauzu riešiť. Nové zistenia o podvodoch aj pri emisiách CO2 však opäť zatlačili na cenu akcií, ktorá dnes dopoludnia klesla o vyše 10 %. V popoludňajších hodinách sa prepad čiastočne zmiernil.
Na nové zistenia zareagovala aj Európska komisia a Volkswagen vyzvala, aby svoje interné vyšetrovanie urýchlil. Ako povedala hovorkyňa EK Lucia Caudetová, "v stávke je dôvera verejnosti a komisia potrebuje mať na stole všetky fakty".