Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka totiž v piatok spustilo súťaž o túto trať, zverejnilo ju vo vestníku Európskej únie. Rezort dopravy chce zveriť železničnú trať dopravcovi na desať rokov. Bude od neho očakávať zaistenie bezpečných, efektívnych a kvalitných služieb pre cestujúcu verejnosť. Ročne sa pritom na trase predpokladá výkon v rozsahu 1,5 milióna vlakových kilometrov.
Záujemcovia môžu predkladať svoje ponuky do 15. januára budúceho roku. Kritériom pre výber víťaza bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka a v tendri sa elektronická aukcia nepoužije. Zákazka nebude spolufinancovaná z eurofondov. Keďže ide o vykonávanie služieb vo verejnom záujme, aj súkromný dopravca bude vlaky na trati vypravovať s dotáciou od štátu. Na podobnom princípe v súčasnosti vypravuje vlaky spoločnosť RegioJet na trase z Bratislavy do Komárna.
Štát si teraz podľa ministerstva dopravy vybral železničný úsek z Bratislavy do Banskej Bystrice preto, lebo ide o ucelenú linku, ktorá má dostatočný objem vlakových výkonov. Je teda dostatočne veľká so samostatným súborom vlakov a možno ju prevádzkovať s menším rizikom zlyhania.
Do súťaže o trať sa pravdepodobne prihlási aj štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorý vlaky na tejto trase vypravuje v súčasnosti. Záujem o tender už skôr avizovali i viacerí súkromní dopravcovia, napríklad Arriva Slovensko, RegioJet či LEO Express.