Výrazne tomu pomohol septembrový triumf na majstrovstvách sveta, no veľkou mierou aj zaujímavý a denne aktualizovaný obsah na jeho oficiálnom fanúšikovskom profile na Facebook-u. Ten funguje ako hlavný sprostredkovací kanál medzi populárnym cyklistom a fanúšikmi, stará sa oň Saganov mediálny manažér Jozef Korbel.
Spolupráca tejto dvojice vznikla už v apríli 2008, krátko po založení konta na populárnej sieti mal Sagan necelých 2000 fanúšikov. Po zisku titulu majstra sveta v americkom Richmonde sa mu podarilo prekročiť polmiliónovú hranicu. O mesiac neskôr jeho popularita narástla už na 532.000 priaznivcov a ďalší stále pribúdajú. "Starám sa o to ja. Myslím si, že v dnešnej dobe je potrebné, aby sa popredný športovec, momentálne úradujúci majster sveta, prezentoval aj na sociálnych sieťach. V našej talianskej agentúre DMTC na čele s Marcom Del Checcolom riešime tieto veci a rozoberáme ich na stretnutiach. Väčšinou máme taký úzus, že aspoň raz denne tam musí niečo byť, väčšinou to nahadzujeme podvečer," uviedol v rozhovore pre TASR Korbel.
Saganov profil je vďaka neustálemu prísunu zaujímavých fotiek, videí, či krátkych správ veľmi pútavý aj pre jeho priaznivcov. "Pracujem s tým každodenne. Funguje to tak, že Peťo pošle nejaké fotky, či pár riadkov. Ak nemôže on, stará sa o to jeho priateľka Katka Smolková, a ja to nahodím. Snažíme sa zachytiť všetko, aj zo známych svetových portálov ako napríklad, keď ho nedávno vyhlásili za najlepšieho na svete podľa jedného magazínu," narážal Korbel na rebríček portálu Cycling Weekly a magazín Cycle Sport. "Zároveň takýmto spôsobom môžeme sprostredkovať aj videá z podujatí, alebo ďalšie marketingové veci, napríklad od sponzorov, ktoré tam musíme dávať. Čo sa týka Peťovho súkromia, o tom rozhoduje iba on, čo sa zverejní. Ľudí to samozrejme zaujíma najviac a tak nechýbajú ani takéto veci. Sám Peťo mi prízvukuje, aby tam neboli žiadne vulgarizmy. Ak sa tak stane, tých ľudí upozorním a ak neposlúchnu, žiaľ, musíme ich blokovať. Aj takéto sú prípady.".
Dvadsaťpäťročný jazdec stajne Tinkoff-Saxo sa nechal viackrát počuť, že nie je najväčší fanúšik moderných technológií a sociálnych sietí, na ktorých podľa jeho slov trávia ľudia až príliš veľa času. "Peťo tým hlavne myslel mladých ľudí. Aby sa mládež viac hýbala a športovala, aby nesedela stále pri počítačoch či televízoroch, ako tomu je. Peťo sleduje svoju stránku, veď je to jeho prezentácia pre fanúšikov. Má aj vlastný súkromný Facebook, ale na ňom je naozaj veľmi málo. Ak niečo uverejňuje sám, tak väčšinou na Twitteri a Instagrame, kde je toho taktiež pomenej. Tie si obhospodaruje sám." Na Instagrame ho sleduje niečo vyše 240.000 ľudí, na Twitteri je to ešte asi o stotisíc viac.
Osobne je na sociálnych sieťach oveľa aktívnejší Saganov zamestnávateľ, ruský podnikateľ Oleg Tiňkov. Ten využíva najmä účet na Twitter-i, kde často uverejňuje aj ostrú kritiku na cyklistických funkcionárov, organizátorov pretekov, či do vlastných radov. Nevyhol sa jej ani Sagan po slabších výkonoch v úvode sezóny. "Mal som možnosť spoznať Olega. Mne sa páčia takéto typy ľudí. Na nič sa nehrá, je bezprostredný a vyjadruje sa k veciam. No je pravda, že niekedy 'uletí', raz na jednu, raz na druhú stranu," dodal Korbel.