Slováci sa na európsky šampionát kvalifikovali prvýkrát v histórii od vzniku samostatného štátu.
Nové dresy predstavili na tlačovej konferencii v novom obchode TOP4FOOTBALL v Bratislave hráči Marek Hamšík a Vladimír Weiss spolu s Jaroslavom Šišolákom, výkonným riaditeľom SFZ Marketing. Nové dresy oblečú slovenskí futbalisti na ihrisku prvýkrát 13. novembra v Trnave, kde budú hrať priateľský zápas proti Švajčiarsku.
"Páčia sa mi veľmi. Oba typy, aj domáci, aj na zápasy vonku. Sú to tie active obtiahnuté dresy, ja už som na ne zvyknutý. Som s nimi spokojný a už sa neviem dočkať, kedy ich vytiahneme aj na zápas. Hráme s novými dresmi na novom štadióne a verím, že dosiahneme dobrý výsledok," povedal na predstavení nových dresov špílmacher SSC Neapol.
Dresy v tradičnom modrobielom prevedení sú inšpirované slovenskou vlajkou. Biely dres má pri krku kontrastný modrý lem, ktorý je uprostred vykrojený do tvaru malého goliera. Na rukávoch sú modré pruhy, na ktoré nadväzujú pruhy v rovnakej farbe umiestnené na šortkách po stranách trenírok. Dres tak vyzerá moderne a elegantne. Slovenský štátny znak je umiestnený na ľavej strane tak, aby bol bližšie k srdcu a vyjadroval vášeň a hrdosť slovenských futbalových fanúšikov. Logo SFZ je umiestnené na pravej strane a logo PUMA uprostred na hrudi.
"Slovenský dres disponuje novou technológiou PUMA ACTV Thermo-R, ktorá je strategicky umiestnená na oboch stranách dresu a pomáha hráčom udržať optimálnu telesnú teplotu. Na vnútornej časti dresu sú umiestnené pásy zo špeciálneho materiálu s mikrokapsulami, ktoré absorbujú prebytočné teplo a v prípade potreby ho uvoľňujú späť do pokožky. Vďaka týmto pásom navyše dresy priliehajú k telu a poskytujú pokožke mikroskopické masáže pre rýchlejší a efektívnejší prísun energie do svalov," uviedol výrobca v oficiálnej tlačovej správe.