Pološtátna spoločnosť Slovak Bussines Agency, ktorá má podporovať rozvoj podnikania na Slovensku investuje takmer 2 milióny eur do reklamnej kampane. Tá má za úlohu objasniť podnikateľom to, ako zarobiť viac peňazí tým, že sa naučia používať internet. Štát chce kampaň rozbehnúť cez televízne a rozhlasové spoty, inzerciu, PR podporu či prostredníctvom rôznych podujatí. „Program podpory je určený pre širokú verejnosť, kde účelom programu je poskytnúť tejto cieľovej skupine dostatok informácií a praktických rád pre efektívne používane nástrojov e-commerce v rámci podnikania,“ povedala hovorkyňa SBA pre Denník N.
Na naše doplňujúce otázky, komu konkrétne má kampaň pomôcť, ako presne bude vyzerať a ako sa bude merať jej zásah, neodpovedali. Podľa šéfredaktora portálu živé.sk Filipa Hankera, ktorý sa zaoberá technologickými témami, je základná idea v podstate dobrá, lebo podnikatelia míňajú peniaze neefektívne, ale veľa bude závisieť od realizácie. Výhodnejšie ako reklama by však boli workshopy, online návody či elektronická publikácia k téme. „Tiež sa domnievam, že veľkej časti podnikateľov nič z toho nepomôže, lebo im chýbajú znalosti napríklad na založenie webstránky či vôbec čas niečo také riešiť,“ uzavrel Hanker.