Značka Starbucks síce ku nám dorazila takmer pred pol rokom, ľudia si ju však mohli vychutnať len z kávomatu na niektorých čerpacích staniciach. To by sa už čoskoro mohlo zmeniť. Sieť kaviarní totiž uverejnila na webovej stránke informáciu, že hľadá tzv. store manážerov pre svoju pobočku, ktorú plánujú otvoriť v Bratislave. „Veríme, že Slovensko je to pravé miesto pre Starbucks a práve preto teraz hľadáme tých správnych ľudí,“píše sa v inzeráte zverejnenom na kariérnom portáli.
Záujemcovia o túto pracovnú pozíciu však budú musieť rátať aj s nejakou investíciou. Starbucks totiž funguje na princípe tzv. „franchisingu“. Ide o formu podnikania, kedy sa záujemca stáva zároveň aj spolumajiteľom danej obchodnej značky. Na tomto princípe u nás fungujú aj rýchle občerstvenia ako Mc Donald´s či Subway. Spoločnosť Amrest, ktorá má Starbucks v portfóliu, sa nevyjadrila k tomu, koľko prevádzok a kde v hlavnom meste otvoria.
Marketingový odborník: Je to neskoro
Odborník na marketing Róbert Slovák tvrdí, že sieť prichádza neskoro. „Možno aj tým, že tu tak dlho značka nebola, vznikli iné kvalitné kaviarne,“ hovorí. Ľudia podľa neho vyhľadávajú menšie prevádzky s bližším kontaktom. Medzinárodné reťazce v tomto biznise sú podľa neho na ústupe. Rozdiel vníma odborník aj v chuti kávy. „Záleží na dodávateľoch, ale svetové značky prispôsobujú svoje produkty krajinám, v ktorých pôsobia,“ dodáva.