Mnohí z vás už počuli o stránke na Facebooku s názvom Denník taxikára. Vznikla v apríli 2014 a má viac ako 40-tisíc fanúšikov. Hlavným cieľom, prečo stránka vznikla, je pobaviť ľudí. My sme pre vás vybrali tie najvtipnejšie príhody.
Prvá príhoda: Bocian
„Veziem rodinku, mama, otec a cca 5-ročný syn. Synček rozpráva, ako bolo v škôlke a čo robili.
Synček: Pani učiteľka nám rozprávala o tom, ako nosí deti bocian...
Maminka: No takže si sa niečo nové naučil.
Synček: Áno, a koľko trvá kým priletí taký bocian?
Maminka: No odkedy si bábätko objednáš, tak to trvá 9 mesiacov kým ho prinesie.
Synček: Ahá, a to si môžeš aj vybrať, aké chceš bábo?
Maminka: Nie, každé bábo je niečím výnimočné a každý bocian vie aké bábo má komu priniesť.
Synček: A čo je to kondóm?
Otec: To je taká vec, ktorú používajú tí, ktorí nemusia odpovedať na takéto otázky.
Maminka: Ale prestaň, čo si...“
Druhá príhoda: Peniaze
„Nastúpi mi zákazník, starší pán, veľký elegán, upravený, palička, klobúk. Povie mi kam ideme. Na adresu vzdialenú asi 3 kilometre. Prídeme na miesto, na taxametri svieti 3,99 a pán mi podá 400 eur so slovami "ďakujem". Najskôr som nechápal, ale hovorím: "Pane to je strašne veľa, to si nemôžem zobrať. A pán: "Veď Vám dávam len euro navyše". Ja mu na to hovorím, že tam je bodka a je to 3,99 a nie 399. A on: "Aha, hmm, ste férový človek, viete ja už celkom dobre nevidím a tú čiarku som si nevšimol". A ja vravím: „ No a nezdalo sa Vám to veľa? A pán hovorí, že nie pretože taxíkom vôbec nechodí. Očividne tie peniaze mal, ale nedalo by mi to zobrať si toľko. Dal mi aj tak viac, ako bolo treba a povedal mi, že aby som si svoju férovosť udržal, že ju má málokto. Poďakoval a odišiel. A ja som síce nemal 400 eur, ale za to môžem ostať aj ďalej hrdý na seba, že niesom sviňa!“
Tretia príhoda: Uľavenie si
„Stojím si tak na stanovisku a príde za mnou chlapík. Chvíľku stojí pri aute, obzerá sa, prdne si a odíde. Zasmial som sa, prevrátil oči a neriešil som. Asi o tri minúty príde znova, zaklope mi na okno, otvorím a pýtam sa ho, čo má na srdci. A chlapík mi hovorí: „Jáá, no viete, ja som sa Vám len prišiel ospravedlniť, najskôr som sa chcel s Vami odviezť, ale potom mi ušlo a hanbil som sa, tak som radšej odišiel. Ale potom som sa zamyslel, že to že som odišiel ja, neznamená že aj smrad zo mňa, viete, jedol som...“ Ok, stačí, zastavil som ho a hovorím mu: "Pane, ja nepotrebujem vedieť detailne pozadie Vášho prdu, chcete sa odviezť alebo nie??" .. A chlapík len "prepáčte, prepáčte".. a odišiel .. „
Štvrtá príhoda: Rožky
„Zákazník: Dobrý deň.
Ja: Dobrý, kam to bude?
Zákazník: Na pumpu, pre rožky.
Ja: Na ktorej pumpe majú rožky?
Zákazník: To je jedno, na každej.
Ja: Aha, ok teda.
Prídeme na pumpu, zákazník ide dnu. Vráti sa s fľašou vodky.
Ja: To sú rožky?
Zákazník: Nie, rožky nemali, tak som si kúpil vodku.
Ja: Ahá.“
Piata príhoda: Hlúposť
„Viezol som v noci párik a baba hovorí chalanovi:
Baba: Dnes je nejaký sviatok, že? (už bolo po pol noci)
Chalan: Áno, je Sviatok sv. Cyrila a Metoda.
Baba: Tak to by malo teraz podľa pranostík dlho pršať nie?
Chalan: Prečo?
Baba: Láska, ty si ale hlúpučký, veď Metodova kvapka 40 dní kvapká.
Chalan očervenel a ja som sa tak snažil zadržať ten strašný smiech...“
Rozhovor
Okrem vtipných príhod sa usiluje ľuďom poradiť, ako sa správať v taxíku. Napríklad by si nemali zákazníci vykladať nohy na palubnú dosku a tiež jesť zmrzlinu či stehno vo vnútri auta. Svoju identitu zatiaľ verejne nepriznal, no odpovedal nám na niekoľko otázok.
Prečo ste sa rozhodli založiť denník?
„Dlho som si svoje zážitky písal len sebe do profilu a kamaráti mi vždy vraveli, aby som to nejak zverejnil, alebo napísal knihu. Tak som rozmýšľal, že či to spísať do blogu alebo ako to spraviť. Napadlo mi písať to teda na sociálnu sieť. Za rok som toho hodne zozbieral.“
Svoju identitu už dlho schovávate, nerozmýšľali ste nad odhalením?
„Niektorí vedia, niektorí nie. V princípe je mi to jedno, ale takto mám svoj pokoj a myslím si, že aj ľuďom sa to takto ráta viac. Nepoznajú mňa, nevedia aký som, ako vyzerám a nemusia mať aspoň nejaké predsudky a podobne.“
Čo vás na „taxikárčení“ baví najviac?
„Baví ma najviac to, že ľudia sú rôzni a že táto robota nie je nikdy o tom istom. Baví ma jazdiť, spoznávať nové miesta, ľudí a podobne.“
Aký typ zákazníka nemáte radi?
„Nemám rád ľudí, čo nevedia pozdraviť, poďakovať, potrebujú si niečo dokazovať a podobne.“
Aký je podľa vás ideálny zákazník?
„Ideálny zákazník je ten, čo sa s ním dá porozprávať o niečom normálnom, prípadne zasmiať sa. Mal by vedieť aj poďakovať a zaplatiť bez zbytočných komentárov.“