Chcú ešte opraviť prehnitý drevený prístrešok a nefunkčné eskalátory. Podľa vyjadrení primátora Iva Nesrovnala Bratislavčania ani mesto sa už za stanicu nemusia hanbiť. Čo si o tom myslí hlavná architektka mesta Ingrid Konrad?
Predstaničné námestie prešlo rekonštrukciou, no na budove je ešte čo doháňať. „V prvom rade sa musí zriadiť bezbariérovosť,“ tvrdí architektka, podľa ktorej je potrebné vyriešiť vstupné priestory k nástupištiam. Odstrániť by sa mal aj vizuálny smog, ktorý zatieňuje navigačné tabule, a pred budovu by sa mal naniesť nový asfaltový povrch. „Želala by som si obnažiť starú časť budovy, a keby prišla nová hala, mala by byť veľkorysá, transparentná a s inteligentnými systémami. Teraz je priestor poddimenzovaný, v ceste vám stoja ľudia a orientácia je ťažká,“ zhodnotila. Pred turistami rozhodne pyšní byť nemôžeme. „Stanica je jednou z brán do hlavného mesta, z ktorej musíme spraviť bránu do Slovenska. Je to veľmi bolestivé a smutne sa mi o tom hovorí,“ priznala Konrad.
Železnice SR tiež nie sú spokojné, investorom je však spoločnosť Transprojekt, ktorá má stanicu zrekonštruovať do konca budúceho roka. Tomu, aby sa projekt naštartoval, však bráni jeden chýbajúci dokument, ktorý mesto neschválilo. Ak napokon firma stanicu nezrekonštruuje, zmluva vyprší a magistrát vyhlási medzinárodnú súťaž.
Na čo upozorňovala architektka?