Okrem predĺženia električkovej trate totiž počíta s odstavením trolejbusov. Odporcovia s takýmto riešením nesúhlasia. Štúdiu pripravovali odborníci 12 mesiacov a má byť základným dokumentom pre dopravu na najbližších 20 - 30 rokov. „Najviac sa v súčasnosti používajú autobusy, až 68 percent, za nimi nasledujú s 28 percentami električky a najmenej, iba s 9 percentami, sú vyťažené trolejbusy,“ konštatoval zhotoviteľ štúdie Jan Kašík. Navrhuje preto utlmiť trolejbusovú dopravu, no s ponechanou infraštruktúrou, aby sa po roku 2030 mohli opäť vrátiť k ekologickej doprave napríklad aj trolejbusmi. Štúdia tiež uvažuje o čiastočnom zjednosmernení ulíc v centre mesta. Nosným dopravným systémom by mali byť štyri električkové linky s 8 spojmi počas jednej hodiny. „Vyzerá to ako ortieľ smrti pre trolejbusy. Práve táto doprava je pritom ekologická,“ konštatoval aktivista Karol Labaš.
Štúdiu pripravovali odborníci 12 mesiacov a má byť základným dokumentom pre dopravu na najbližších 20 - 30 rokov. „Najviac sa v súčasnosti používajú autobusy, až 68 percent, za nimi nasledujú električky a najmenej sú vyťažené trolejbusy,“ konštatoval zhotoviteľ štúdie Jan Kašík. Navrhuje preto utlmiť trolejbusovú dopravu, no s ponechanou infraštruktúrou, aby sa po roku 2030 mohli opäť vrátiť k ekologickej doprave napríklad aj trolejbusmi. Štúdia tiež uvažuje o čiastočnom zjednosmernení ulíc v centre mesta. „Vyzerá to ako ortieľ smrti pre trolejbusy,“ konštatoval aktivista Karol Labaš.
Návrhy v štúdii
- zastavenie trolejbusovej dopravy
- vybudovanie cyklistických chodníkov
- vybudovanie peších prepojení
- vytvorenie vnútorného nultého mestského okruhu
- vybudovanie a úprava mimoúrovňových križovatiek
- predĺženie koľají až po Sídlisko Ťahanovce