Hotová je totiž aj druhá časť 20 kilometrov dlhého úseku D1 Jánovce – Jablonov s tunelom Šibenik. Levočskú diaľnicu slávnostne uviedol do prevádzky minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek. "Kľúčová slovenská diaľnica D1 sa na východe pomaly, ale isto sceľuje. Dnes je možné prejsť bezpečne a rýchlo od Ružomberka až po Fričovce, čo je 120 kilometrov. V decembri otvoríme ešte úsek Fričovce – Svinia, takže na Vianoce sa už môže verejnosť tešiť na plynulú jazdu až do Prešova," uviedol po otvorení úseku Počiatek.
Po sprejazdnení obidvoch úsekov sa kompletne odkloní tranzitná doprava z mesta Levoča a okolitých obcí. Nová diaľnica Jánovce – Jablonov skráti čas prejazdu o 12 minút oproti pôvodnej ceste 1. triedy. Hlavným benefitom je však podľa Počiatka zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky, keďže na prehustenej ceste prvej triedy dochádzalo často k vážnym dopravným nehodám. Okrem Levočanov si vydýchnu tiež obyvatelia obcí Spišský Hrhov, Klčov a Nemešany, cez ktoré vedie veľmi frekventovaná cesta prvej triedy 1/18. Denne tadiaľ prejde viac ako 15.000 vozidiel, z čoho pätinu tvorí nákladná doprava.
Druhý úsek časti diaľnice D1 Jánovce – Jablonov je dlhý 9,5 kilometra, nachádza sa tu privádzač do mesta Levoča, 12 mostov i 600 metrov dlhý tunel Šibenik. Náklady na výstavbu, s ktorou začali v júni 2012, sa vyšplhali na viac ako 126 miliónov eur, z toho 85 % šlo z fondov Európskej únie. "Čo sa týka mostných objektov, tak z toho takmer 10 kilometrov dlhého úseku, 25 %, teda 2,5 kilometra tvoria mostné časti. Tie poukazujú na to, že dnes stavané diaľničné úseky sú v komplikovanejšom teréne. Je to aj pre stavbárov náročné, ale slovenské stavebné firmy sú schopné dať také výsledky práce, ktoré potešia motoristickú verejnosť," dodal šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš. Práve mostné objekty sú náročnejšie aj na zimnú údržbu, stredisko údržby je však podľa neho pripravené diaľnicu udržiavať v čo najbezpečnejšom stave aj v zimnom období.
Jediným prerušením diaľničnej premávky na úseku od Ružomberka po Fričovce je jednorúrový tunel Branisko. "Nepovedal by som však, že je to až taká veľká trhlina, pretože tunel Branisko zatiaľ kapacitne postačuje premávke, ktorá tu je. Tie intenzity naznačujú, že ešte dlhú dobu aj postačovať bude. V dlhodobom pláne je aj výstavba druhej tunelovej rúry v Branisku, zatiaľ to však nie je také akútne," dodal Počiatek s tým, že potrebné je najprv dokončiť jednotlivé úseky D1. V súťaži je v súčasnosti výstavba obchvatu mesta Prešov a takmer všetky ostatné úseky diaľnice D1 sú už momentálne vo výstavbe.