A to nie hocijaká. Otvorí ju totiž naša najväčšia automobilka Volkswagen Slovakia (VW), ktorá má svoj závod práve v Bratislave. Šancu na uplatnenie tak dá hneď niekoľkým nádejným budúcim automechanikom. Stredná škola, ktorú automobilka plánuje otvoriť v Bratislave v školskom roku 2016/2017, dá šancu hneď niekoľkým absolventom základných škôl. „Celkovo plánujeme prijať do prvého ročníka 100 študentov,“ uviedol hovorca slovenského Volkswagenu Vladimír Machalík. Mladí automobiloví nadšenci tu budú môcť v rámci duálneho systému študovať niekoľko odborov.
„Začneme so štyrmi odbormi, v ktorých bude maximálna orientácia na praktické moderné vzdelávacie obsahy a rozvoj kompetencií,“ uviedol člen predstavenstva VW Eric Reuting. Nábory sa začnú v januári. Vďaka duálnemu systému budú mať žiaci veľmi úzky kontakt s praxou a najmodernejšími technológiami. „Priamo v závode pracujeme s viac ako 2 000 robotmi a tisíckami ďalších zariadení,“ dodáva hovorca automobilky.
Nápad otvoriť takúto strednú školu kvituje aj predseda odborov v Bratislavskom závode Volkswagenu Zoroslav Smolinský. Ten prezradil, že škola bude sídliť v budove bývalého strojárskeho učilišťa na Ulici Jána Jonáša v Bratislave. Škola bude poskytovať svojim študentom aj štipendium, jeho výšku však podľa Machalíka zverejnia až na budúci rok. Motiváciou pre študentov by mala byť záruka zamestnania v najväčšej slovenskej automobilke, kde je hrubá mesačná mzda priemerne 1 750 eur. Skúsenosti s duálnym vyučovaním automobilka už má. V týchto dňoch odovzdali diplomy 18 vyškoleným študentom. Učili sa priamo v závode.
Fakty o novej škole
- otvoria ju v novom školskom roku 2016/2017
- nábory žiakov sa začnú v januári 2016
- počet miest: 100
- odbory: mechatronik, priemyselný mechanik, elektrotechnik pre automatizačnú techniku a nástrojár
- sídlo: SOŠ, Ul. J. Jonáša, Devínska Nová Ves
- po skončení školy miesto vo VW
- priemerný plat vo VW: 1750 eur v hrubom
Robia to kvôli Jaguaru?
Ivana Molnárová, výkonná riaditeľka Profesie
- Keďže automobilové spoločnosti si uvedomujú, že v tejto oblasti je nedostatočný počet kvalifikovaných zamestnancov, nečakajú, že problém sa sám vyrieši, a prichádzajú s vlastnou iniciatívou, ako posilniť trh práce. Každý podobný príklad, kde funguje prepojenie vzdelávania s praxou, vítame. Tento počin nevnímame ako konkurenčný boj, pretože ani Volkswagen nemá záruku toho, kde sa absolventi po štúdiu zamestnajú.