Ide o produkty s dátumom minimálnej trvanlivosti medzi 27. januárom 2016 a 19. februárom 2016, v ktorých bolo na základe sťažnosti zákazníka identifikované mikrobiologické nebezpečenstvo, nie je však spresnené akého charakteru.
Predmetné nevyhovujúce výrobky si na Slovensku zakúpilo viac ako 580 zákazníkov, prevažne zariadenia spoločného stravovania. Podľa informácií z Českej republiky všetci zákazníci, ktorí si zakúpili aspoň jedno balenie výrobku "HS Majonéza 70 % oleja", boli o situácii informovaní SMS, e-mailom alebo písomne.
Oznámenie sa nachádza tiež na internetových stránkach spoločnosti a na reklamačnej recepcii vo všetkých veľkoobchodných strediskách. Zákazníci majú okrem vrátenia výrobku zlikvidovať aj produkty vyrobené z daných šarží majonéz.
Podľa oznámenia na internetových stránkach spoločnosti Metro pri týchto výrobkoch došlo k chybe vo výrobe a majú nevyhovujúce organoleptické a mikrobiologické vlastnosti. Spoločnosť už všetky výrobky stiahla z predaja. Daný výrobok je potrebné zlikvidovať alebo vrátiť späť do akéhokoľvek veľkoobchodného strediska Metro do konca roka.
Vyjadrenie spoločnosti METRO:
"METRO SR stiahlo z predaja majonézu značky Horeca Select v baleniach 5 kg, 10 kg a 1300 ml s dátumom minimálnej trvanlivosti od 27.1.2016 do 19.2.2016. Stalo sa tak ešte na konci novembra, hneď po tom, ako sa na podnet zákazníka identifikoval problém vo výrobe. Výrobky z tejto šarže mali nevyhovujúce organoleptické a mikrobiologické vlastnosti.
METRO okamžite kontaktovalo všetkých zákazníkov, ktorí tento tovar kúpili a vyzvalo ich, aby tieto výrobky zlikvidovali alebo vrátili do ktoréhokoľvek veľkoobchodného strediska METRO, kde im budú vrátené peniaze. Iniciatívne bola na problém upozornená aj Štátna veterinárna a potravinová správa SR.
V súčasnosti je v predaji majonéza Horeca Select z nových výrobných šarží, ktoré sú nezávadné a majú vyhovujúce výsledky laboratórnych testov."