Názory na tento projekt sa líšia, prípad sa dostal až na stôl Najvyššieho súdu. Zámer postaviť podzemné garáže na Kollárovom námestí nám potvrdila hovorkyňa Starého Mesta Nora Gubková. Podla jej slov získala výrubové právo spoločnosť Parking House. "Vyrúbaných má byť 65 stromov a 17 krovinových porastov s úhrnnou rozlohou 352 m2," povedala. Investor však má zeleň nahradiť, a to priamo na mieste, kde budú garáže stavať. K tomu všetkému musí priplatiť 31-tisíc €. Kedy by sa malo začať s výstavbou, zatiaľ nie je známe. Ako nám ale prezradil Tomáš Šembera zo spoločnosti EKOJET, ktorá je spracovateľom zámeru, momentálne prebieha proces povoľovania stavby, ktorý ešte nie je ukončený.
Občianski aktivisti sú zásadne proti výstavbe. "Je to v rozpore s územným plánom. Nová zeleň nenahradí tú, ktorá tam teraz je a bude nemožné park používať, pretože z garáží budú odvetrávať výfuky do parku," myslí si mestská poslankyňa Katarína Šimončičová. Podľa jej slov skončil prípad až na Najvyššom súde. Predchádzalo tomu napadnutie záväzného stanoviska hlavného mesta, ktorým magistrát vyjadril súlad projektu s územným plánom. Ako sa však vyjadril predseda predstavenstva spoločnosti Parking House Milan Maštena, napriek tomu, že toto stanovisko bolo napadnuté krajskou prokuratúrou, „Krajský súd žalobu v celom rozsahu zamietol, pričom Najvyšší súd uznesením v rámci odvolacieho konania celé konanie zastavil." Je preto toho názoru, že v súčasnosti nemôžu existovať žiadne pochybnosti o tom, že projekt je v súlade s územným plánom Bratislavy v celom rozsahu.
Podľa slov Maštenu je projekt vypracovaný na základe požiadaviek magistrátu v súlade s aktuálnymi stavebnými, technickými a ekologickými normami. "Dôjde k zásadnému zvýšeniu estetickej a ekologickej kvality a bezpečnosti námestia, ako aj jeho okolia, ktoré dlhodobo trpí nie len nedostatkom parkovacích miest, ale aj zvýšenou kriminalitou," priblížil zámer spoločnosti.
Na námestí by sa teda s podzemnými garážami mali objaviť aj nové upravené chodníky, osvetlenie či mobiliár. Investor súčasne poprel, že by sa výfuky z garáží mali odvetrávať do parku. Odvetrávanie by malo byť zabezpečené cez vjazdy a výjazdy pre autá, teda do objemu ovzdušia vedľajších komunikácií, a to za použitia čistiacich filtrov v súlade s najmodernejšími ekologickými požiadavkami.