1. Vyskúšajte alternatívu.
Okrem klasických mobilných operátorov ponúkajú svoje služby na trhu aj virtuálni operátori. Ich ponuka je často cenovo výhodnejšia než služby veľkých hráčov. Prečo je to tak? Keďže virtuálni operátori využívajú mobilné siete veľkých hráčov a jednoduchšie služby, majú nižšie náklady na prevádzku.
2. Volania aj za menej ako 4 centy.
Aktuálnou témou na Slovensku je aj nízka cena volaní, s ktorou sa vo vianočnom období predbiehajú jednotliví operátori. Pri porovnávaní cien operátorov sa však nedajte nachytať a do ceny zakalkulujte aj ďalšie výhody, ktoré vám operátor ponúka. Napríklad pri spomínanom operátorovi Tesco mobile je priemerná cena hovoru pri využívaní oboch výhod Tesco mobile hlboko pod 4 centmi za minútu. S dvojnásobným kreditom je totiž cenníková cena hovoru mimo Tesco mobile polovičná – 5 centov za minútu. Zákazník však popritom volá do Tesco mobile za 0 centov. Ak napríklad volá 100 minút mesačne, z toho napríklad 50 minút do Tesco mobile, priemerná cena za minútu hovoru klesne na 2,5 centa.
Zdroj: Tesco mobile
Porovnanie cien predplatených kariet u jednotlivých operátorov pri volaní napríklad 50 minút do vlastnej siete + 50 minút do iných sietí + 30 SMS.
3. Extra benefity.
Vybrať si zo širokej ponuky mobilných operátorov naozaj nie je jednoduché. Ale ak chcete mať výdavky na telefonovanie pod kontrolou a platiť naozaj len za to, čo prevoláte, preSMSkujete a predátujete, zvoľte predplatenú SIM kartu s kreditom. Tak výber zúžite na niekoľko ponúk, z ktorých si jednoduchšie vyberiete. SIM karta má výhodu aj pre rodičov, ktorí tak môžu mať pod kontrolou telefonovanie svojich detí, alebo pre firmy so služobnými mobilmi. V palete SIM kariet na trhu má stabilne najlepšiu ponuku Tesco mobile, ktorému z vášho vrecka zaplatíte najmenej peňazí. Ako jediný operátor totiž ponúka bezkonkurenčný benefit – pri každom dobití predplatenej SIM karty získate dvojnásobok kreditu. Pri dobití napríklad 10 eur budete mať k dispozícii kredit v hodnote až 20 eur.
4. Hľadajte bezplatné volania v rámci siete.
Ďalším pozitívnym benefitom pre vašu peňaženku pri hľadaní najvýhodnejšieho operátora sú bezplatné hovory vo vlastnej sieti, vďaka ktorým môžete výrazne ušetriť, keďže volania s blízkymi zvyknú byť najväčšou časťou spotreby zákazníka. Hoci ide o bežný bonus, väčšina operátorov takýto benefit ponúka iba pre obmedzený počet najbližších ľudí. Pri porovnávaní ponúk všetkých operátorov opäť najsilnejší benefit ponúka Tesco mobile, kde si môžu medzi sebou volať zadarmo všetci zákazníci.
5. Spoľahlivosť siete.
Pri výbere virtuálneho operátora si všímajte nielen ceny, ale aj aké má pokrytie. Je dôležité, aby ste sa so svojimi blízkymi spojili, kdekoľvek sa práve nachádzate, bez problémov a výpadkov siete. Napríklad Tesco mobile je partnerským produktom dvoch spoľahlivých spoločností TESCO STORES SR a O2 Slovakia. SIM kartu si teda môžete kúpiť v ktorejkoľvek z desiatok predajní Tesco a spoľahlivosť poskytovaných služieb je zabezpečená využívaním mohutnej siete O2.
6. Starostlivosť o zákazníkov.
V tomto prípade najviac platí, že čas sú peniaze. V prípade problému musíte mať istotu, že ho váš operátor rýchlo a flexibilne vyrieši bez ohľadu na pracovný čas. Na kvalitné služby sa môžete spoľahnúť aj u virtuálnych operátorov, ktorí majú kontaktné centrá dostupné 24 hodín a sedem dní v týždni. Podobný nonstop servis nie je bežný ani u veľkých operátorov. Práve pre množstvo výhod, ktoré virtuálni operátori ponúkajú ruka v ruke s nižšími cenami, sa pre nich rozhoduje čoraz viac Slovákov. Napríklad Tesco mobile každoročne prudko rastie počet zákazníkov a momentálne tomuto operátorovi dôveruje už vyše 200-tisíc ľudí na Slovensku.