Spolu s ním Česko prakticky prestáva byť tranzitnou krajinou: po vlaňajšom zrušení priameho spojenia Rakúska a Nemecka cez Prahu s jednou výnimkou zaniká aj priame denné spojenie Maďarska s Nemeckom cez české územie. Vo vnútroštátnej doprave sa potom môžu cestujúci tešiť na lepšie večerné spojenie Prahy s Olomoucom či na nové zastávky súkromných vlakov.
Okrem Regiojetu a Leo Expressu sa na koľajniciach začne od marca opäť objavovať pravidelný spoj spoločnosti Arriva, ktorá pred dvoma rokmi jazdila niekoľko mesiacov medzi Prahou a Kralupami. Tentoraz bude vypravovať posilnený expres z Prahy do Trenčína po neobvyklej trase cez hraničný priechod Nemšová. České dráhy (ČD), naopak, s novým cestovným poriadkom obmedzia premávku Pendolín. Základný takt vlakov Supercity bude štvrťhodinový: pretkávať ho budú rýchle spoje Intercity.
Zostáva jeden pár vlakov Pendolino do Košíc. Ten bude mať viac zastávok než ostatné spoje Intercity - historicky po prvý raz bude možné docestovať Pendolinom do Kolína alebo Českej Třebovej. V Kolíne však začnú zastavovať aj Leo Expressy, ktoré po novom obslúžia i Zábřeh, vypočítava portál ČT24.