Dokazuje to aj neustále narastajúca sieť špecializovaných predajní, rozširovanie ich sortimentu v sieťach obchodných reťazcov či vyhľadávanie trhovísk predovšetkým ľuďmi z väčších miest. Vyplýva to s prieskumu, ktorý agentúra TNS Slovakia realizovala na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov.
Prieskum ukázal, že bioprodukty nakupuje takmer tretina (29 %) slovenskej populácie. Z nej dve pätiny (42 %) aspoň raz týždenne a len štvrtina (24 %) výnimočne. Slováci ich nakupujú, pretože ich považujú za zdravé a kvalitnejšie ako klasické produkty, a tiež kvôli tomu, že sú pestované bez podpory chemických prípravkov. Častejšie ich nakupujú muži, obyvatelia Bratislavského a Nitrianskeho kraja a ľudia z miest s počtom obyvateľov 20.000 a viac. Do košíka si dávajú hlavne potraviny, tie kupujú takmer 9 z 10. Necelá štvrtina nakupuje aj kozmetiku (23 %), pätina produkty pre deti (19 %), vitamínové prípravky 17 % a drogistický tovar ako pracie prášky či čistiace prostriedky 12 %.
Najčastejšie nákupy sa realizujú v sieťach obchodných reťazcov – v hypermarketoch alebo supermarketoch (61 %). Viac ako polovica (53 %) vyhľadáva špecializované biopredajne. Na trhoviská chodia za bioproduktmi traja z desiatich (29 %) opýtaných a 16 % nakupuje cez internet. Trhoviská vyhľadávajú hlavne ľudia vo veku 30 až 39 rokov, obyvatelia Bratislavského kraja, ľudia z najväčších slovenských miest s viac ako 100.000 obyvateľmi a vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Hlavný dôvodom, prečo väčšina Slovákov (67 %) bioprodukty nenakupuje, je cena, ktorá je podľa nich vysoká (61 %). Tretina (32 %) značke bio nedôveruje a pätina (20 %) nemá dostatočné množstvo informácií, prípadne ich nepovažuje za dostatočne kvalitné.