Hlavnou príčinou havárie vojenského vrtuľníka Mi-17, ktorá si vyžiadala život pilota Richarda Sépiho († 40), bol vznik vírového prstenca na zadnom vyrovnávacom rotore vrtuľníka. Vyplýva to zo záverov vyšetrovania expertnej skupiny.
Hovorca Ozbrojených síl (OS) SR Štefan Zemanovič pre TASR uviedol, že vírový prstenec zapríčinil stratu aerodynamickej účinnosti zadného rotora. To viedlo k pádu stroja. Vírový prstenec bol podľa záverov vyšetrovania spôsobený ťažko predvídateľným silným prízemným vetrom sprava.
Minister obrany Martin Glváč ešte v auguste konštatoval, že technická analýza všetkých záznamových zariadení a fungovania prístrojov na palube havarovaného vojenského vrtuľníka preukázala, že jeho pád nespôsobila technická chyba.
Vrtuľník vzlietol 28. júla 2015 o 13.30 h zo základne v Prešove. Trojčlenná posádka si precvičovala pristátie v teréne, keď s ňou tesne po 14.00 h stratila riadiaca veža spojenie. Pri nehode zahynul druhý pilot kapitán Richard Sépi. Ďalších dvoch členov posádky vrtuľníka previezli s ťažkými zraneniami do nemocnice.